Re: Zagadka: burza i komputer

Autor: Atlantis <marekw1986_at_NOSPAMwp.pl>
Data: Thu 23 Aug 2007 - 20:37:15 MET DST

Wolvier pisze:

> Od neo poszło czyli od linii telefonicznej. Bratu od neostrady poszedł
> cały komp bez cd romu, mnie już szlag trafiło Linksysa AG241 - od tego
> momentu, jak tylko "pomruczy" linię odłączam.

Prawda jest taka - aż Ci czegoś nie spali, to nie zmądrzejesz. :P Znam o
z własnego doświadczenia - kiedyś, parę lat temu też też podchodziłem
tak na luzie - "e tam, nic się nie stanie". Całe szczęście, że gdy się
stało poszedł niezbyt wiele wart fragment instalacji tv-sat a mnie pecet. :P
Od tego czasu gdy tylko nadchodzi sezon burzowy:

1) Śledzę doniesienia i ostrzeżenia na stronach pogodowych
2) Wyjeżdżając na dłużej (cały dzień lub jego znaczną część) odłączam
WSZYSTKO od sieci elektrycznej i wyjmuję kabel z routera.
3) To samo gdy idę spać, a widać symptomy zbliżającej się burzy
("ciężkie" powietrze, zaduch) i/lub serwisy pogodowe ostrzegają.

Poza tym listwa antyprzepięciowa oczywiście jest, ale to przereklamowane
  "zabezpieczenie". :P