Re: Chlodzenie obudowy

Autor: Janeo <janeo100_at_gmail.com>
Data: Thu 23 Aug 2007 - 16:53:16 MET DST

On 23 Sie, 08:54, "kN" <k...@yahoo.com> wrote:
> chcialem spytac jaki sposob chlodzenia obudowy jest najbardziej efektywny,
> optymalny. Czy obudowa z wentylatorem wciagajacym z przodu i wyciagajacym z
> tylu jest o wiele lepsza od obudowy posiadajacej tylko wentylator
> wyciagajacy z tylu (+ ewentualnie wentylator na bocznej sciance)?
Jesli chodzi o efektywnosc, to firmy sie przescigaja.
Ale jesli chodzi o scisla odpowiedz na pytanie, to powiem tak:
wentylator wydmuchujacy (dotyczy tak zasilacza jak i dodatkowego
wentylatora z tylu) tworzy podcisnienie wewnatrz, co skutkuje
wchodzeniem powietrza wszelkimi szparami. Jak dodasz 1 wciagajacy z
przodu (lub z boku), to cyrkulacja powietrza bedzie juz skanalizowana
i sam musisz analizowac, jak powietrze bedzie wtedy cyrkulowalo. I
tak, jak masz cooler na procku, ktory i tak wydmuchuje bezposrednio
cieple powietrze na tyl kompa w kierunku wyciagajacego powietrze
wiatraczka, to nalezaloby sie skoncentrowac aby drugi, wdmuchujacy byl
nastawiony na najbardziej rozgrzewajacy sie element (moze byc to np.
karta graficzna). U mnie powietrze wciagane z przodu wplywa az pod
karte graficzna na dol, pod tylnia scianke.
Pozdr. - JK