płyta główna do "specjalnych zastosowań"

Autor: Tomek <x_at_y.z>
Data: Wed 22 Aug 2007 - 11:01:15 MET DST

Witam,
   Mam komputer z Asus P4BGV-MX na jakimś P4 2GHz. Chodzi to od 3 lat 24h/7dni jako stacja do
monitorowania procesów przemysłowych (wizualizacja na InTouch, komunikacja po profibus i takie tam
zabawki). Jest to w takiej lokalizacji, gdzie potrafi przez pewien czas utrzymywać się temperatura
powyżej 30 st. C. Problem jest taki, że zaczynają puchnąć kondensatory i trzeba będzie ją wymienić
(na razie jeszcze pracuje stabilnie).
Chcę mieć z tym spokój i nie wymieniać następnej płyty za następne 2-3 lata z tego samego powodu.
Potrzebuję jakiejś płyty która pochodzi trochę dłużej. Dodatkowo, część oprogramowania chodzi
wyłącznie na Win2k i taki system musi być zastosowany - a nie wiem jak będzie z np. sterownikami do
2k za następne 3 lata.
Jaki sprzęt wsadza się do takich zastosowań? W jednej firmie od automatyki przemysłowej odradzają mi
płyty przemysłowe, serwerowe itp. - twierdzą, że "zwykłe ze sklepu za rogiem" są znacznie tańsze i
też będą tak samo długo działać. Może ja gupi jestem, ale jakoś mi się to nie widzi...
Macie jakieś doświadczenie w tej dziedzinie?