Re: ATI- technologia zwalniania zegara?

Autor: Tiber <pra_anime_at_poczta.onet.pl>
Data: Wed 22 Aug 2007 - 02:31:22 MET DST

In news:faf5ii$vcu$1@news.onet.pl,
RaFi B <rfb1@op.pl> typed:

> Z tego co pamiętam programik Atitool pozwala ustawić częstotliwości
> dla 2D i 3D

O, to ja się podepnę. Radeon 9000 AGP, prościutki. Problem taki: gry z
grafiką 3D powodują zatrzymywanie obrazu i powieszenie całości. Bardziej
to dotyczy trochę nowszych gier - Jedi Academy, GTA3, WarCraft III. W
przypadku gry Blizzarda (zapewne dzięki dobrej pracy programistów/dobrej
optymalizacji kodu) moment zatrzymania nie jest równoznaczny z
zawieszeniem całości, bo paru chwilach sytuacja wraca do normy. Kiedyś
udało mi się po wywaleniu WarCrafta taki komunikat otrzymać:
http://tinyurl.com/yvf9ff, więc mniemam, że to jednak sprawa karty ATi
i/lub napięcia. Jeszcze dwa lata temu nie miałem problemów z np.
Quake'em III, a teraz mam problem z nim jak i z Jedi Academy. Dawniej
także Freespace 2 chodził bez zarzutów, teraz już nie. Unreal Tournament
jeszcze z pół roku temu był jednym z nielicznych wyjątków jeśli chodzi o
zatrzymywanie obrazu, teraz też mu się zdarza, dużo rzadziej.
Druga rzecz: od kilku miesięcy miewam problem z odtwarzaniem filmów: w
WMP 6.4 jest OK, ale mój lubiany ZoomPlayer Standard co pare
filmów/kilka razy na film wiesz komputer. W międzyczasie nie zmieniałem
kodeków ani nic. Mam te z pakietu gordianknota i ffdshow rev 719.
Sterownik ATI oryginalny, najnowszy.
Pytania:
1.) Czy ktoś jest w stanie podać konkretną przyczynę/przyczyny obu
problemów?
2.) Czy jakiś program diagnostyczny potrafi zbadać funkcje karty i
wskazać jej niedostatki?
3.) Jeśli problem leży w zasilaniu (jakiś Codegen czy coś takiego, 300W
ATX, 384MB DDR, Athlon 1800+, Asus A7V333-X), to jak sprawdzić napięcia
i jakie są błędne itp.?
4.) Czy da się coś przestawić w ATT, aby wyłączyć funkcje karty, które
mogą powodować crashe?

Dzięki.

--
tbr