Re: Macierz 4 dysków w zwykłej obudowie

Autor: Raack <raack_at_o2.pl>
Data: Wed 22 Aug 2007 - 02:20:10 MET DST

On 21 Sie, 23:29, "ari" <a_r...@wps.pl> wrote:

> To na pewno rozsądna propozycja, ale:
>
> 4* Seagate 400 GB Barracuda ES (16MB, Serial ATA II) = 4*464 = 1856
>
> 3* Seagate 500 GB Barracuda ES (16MB, Serial ATA II) = 3*610 = 1830
>
> Cena identyczna, ale w I wariancie mam 1.2 TB pojemności w macierzy, w
> drugim 1 TB, 200 GB to jednak trochę jest, poza tym w pierwszym wariancie
> mam jeszcze większe przyspieszenie pracy. Zależy mi na dużej pojemności
> jednak.

To skombinuj dodatkowy koszyk 3,5 i tak jak ktos pisal wywierc dziurki
i przykrec do dna albo "sufitu" obudowy. Gdzie tam bedzie miejsce.
Miedzy koszyk a obudowe czasem trzeba wlozyc gumowe uszczelki, bo
plaszczyzna obudowy dziala jak membrana i zwieksza halas, a to z kolei
utrudnia chlodzenie dyskow. Dlatego lepiej, ale trudniej taki koszyk
przykrecic przodem do frontu. Albo nie filozofowac i wlozyc jeden na
szynach w zatoke na napedy DVD. Nawet dwa dyski razem bez chlodzenia
bede mialy okolo albo i ponad 50 stopni, a to o 10 za duzo. Nad
chlodzeniem bedziesz sie musial serio zastanowic.