Monitor LCD 19"

Autor: Mariusz <zlyadres_at_onet.pl>
Data: Sun 19 Aug 2007 - 11:36:59 MET DST

Witam

Planuję zakup monitora do nowego kompa. Zastanawiałem się czy kupić
używany CRT 17" lub 19" czy też LCD 19". Dużo czasu spędzam przy
komputerze a z monitorami LCD nie miałem do czynienia.
Kwota, którą mogę przeznaczyć na monitor to 850-1000 zł.
Ostatnio czytałem narzekania jednego z gruowiczów na Samsunga z
wypalonymi pikselami. Przeraża mnie fakt, że wydam np. 1000 zł i
dostanę właśnie jakiś bubel, którego nie będęmógł zareklamować.
Jak to się ma do komfortu pracy po przejściu z CRT na LCD (jestem
okularnikiem - krótkowzroczność).?
Przy obecnym 15" CRT Samsunga nie odczuwam żadnego dyskomfortu.
Tak samo przy 17" i 19" Samsungu CRT.
Słyszałem narzekania osób na LCD, że jarzy po oczach, że kontrast jest
tak mocny, że nie da się długo przy nim pracować, że jest
nierównomiernie podświetlony a przy ruszaniu głową zmienia się jakość
widzenia na monitorze.
Mam kolegę, który twierdzi, że w pracy posiadał monitor LCD i poprosił
szefa o zmianę na CRT, bo oczy go bolały i łzawiły od LCD. Możliwe to?
Jeśli już ma być LCD to którą firmę wybrać?
IIYAMA, LG, NEC? Nie wiem jak Samsung?
Nie wiem czy mam wierzyć opiniom o monitorach wypisywanych np. na
stronach Komputronika i innych sklepów internetowych?

Pozdrawiam

Mariusz