Re: Monitor LCD 19"

Autor: Radosław Sokół <rsokol_at_magsoft.com.pl>
Data: Sun 19 Aug 2007 - 11:58:40 MET DST

Mariusz pisze:
> wypalonymi pikselami. Przeraża mnie fakt, że wydam np. 1000 zł i
> dostanę właśnie jakiś bubel, którego nie będęmógł zareklamować.

Przeraża mnie fakt, że ludzie z takim panicznym lękiem
podchodzą do drobiazgu, którego w codziennej pracy się nie
zauważa.

> Jak to się ma do komfortu pracy po przejściu z CRT na LCD (jestem
> okularnikiem - krótkowzroczność).?

Jeżeli chodzi o pracę nad tekstem, czym się zajmuję, to
nigdy więcej CRT. Naprawdę. Różnica na korzyść LCD (nawet
zwykłego TN) jest niesamowita.

> Przy obecnym 15" CRT Samsunga nie odczuwam żadnego dyskomfortu.

W pewnym zakresie cud, bo na takim malutkim monitorze
trudno zmieścić ilość danych potrzebną do poważnej
pracy.

> Słyszałem narzekania osób na LCD, że jarzy po oczach, że kontrast jest
> tak mocny, że nie da się długo przy nim pracować, że jest

Trzeba go prawidłowo ustawić i mieć dobrze oświetlone
stanowisko pracy. Najgłupsze, co można zrobić przy pracy
z monitorem (nawet nie LCD), to pracować w ciemności.

> nierównomiernie podświetlony a przy ruszaniu głową zmienia się jakość
> widzenia na monitorze.

Zazwyczaj pracuje się w jednym miejscu, a nie "gibie się"
na wszystkie strony...

> Mam kolegę, który twierdzi, że w pracy posiadał monitor LCD i poprosił
> szefa o zmianę na CRT, bo oczy go bolały i łzawiły od LCD. Możliwe to?

Możliwe jest wszystko. Zwiększona wrażliwość osobnicza
jak najbardziej. Autosugestia i przyzwyczajenie do
"starych dobrych czasów" również. Nieumiejętność
prawidłowego wyregulowania -- także.

> IIYAMA, LG, NEC? Nie wiem jak Samsung?

Ja jestem bardzo zadowolony z Samsungów. Zresztą to jeden
z czołowych producentów matryc, ich matryce LCD znajdziesz
w naprawdę większości paneli LCD chyba.

|                 |  Administrator, Politechnika Śląska    |