Re: Monitor LCD 19"

Autor: hype <zzhype_at_op.pl>
Data: Sun 19 Aug 2007 - 19:25:17 MET DST

Mariusz wrote:

> Słyszałem narzekania osób na LCD, że jarzy po oczach, że kontrast jest
> tak mocny, że nie da się długo przy nim pracować, że jest
> nierównomiernie podświetlony a przy ruszaniu głową zmienia się jakość
> widzenia na monitorze.

Co do "ruszania głową" - rzeczywiście przy matrycach TN jest to pewien
problem. Z kolei np. przy IPS tego nie zauważysz w trakcie normalnej pracy.

> Mam kolegę, który twierdzi, że w pracy posiadał monitor LCD i poprosił
> szefa o zmianę na CRT, bo oczy go bolały i łzawiły od LCD. Możliwe to?

Możliwe. Oczy kolegi mogą mieć niską tolerancję na "gapienie się" w
światło świetlówek / lamp CCFL. Zaś o wiele lepsze (i zdrowsze)
podświetlenie LED ma obecnie niewiele monitorów z wyższej półki cenowej
oraz pojedyncze notebooki.

> Jeśli już ma być LCD to którą firmę wybrać?
> IIYAMA, LG, NEC? Nie wiem jak Samsung?
> Nie wiem czy mam wierzyć opiniom o monitorach wypisywanych np. na
> stronach Komputronika i innych sklepów internetowych?

Jak będziesz wybierać wg znaczka firmowego to łatwo nabyć bubla
niewartego wydanych pieniędzy. Patrz raczej na konkretne modele - można
trafić dobrego Gateway'a jak i kiepskiego Eizo.

> Pozdrawiam
>
> Mariusz

Pozdr.