Re: Jakosc kart dzwiekowych

Autor: Marcin Narzynski <narzynka.usun_at_tez_usun.onet.pl>
Data: Sat 18 Aug 2007 - 12:37:38 MET DST

> Raczej wątpię. Jest trochę zbyt powszechnie wykorzystywany do testów,
> dawno byłoby coś wiadomo gdyby zafałszowywał wyniki (vide swego czasu
> 3DMark). Zresztą kiepskie dźwiękówki dostawały w RMAA fatalne wyniki.

Coś jednak jest na rzeczy. Tester sam generuje sygnał testowy, który zapewne
w ogóle nie przechodzi przez analogową część toru. Wystarczy przełączyć
nagrywanie w mikserze na "line in" - i już tester pokazuje poziom szumu na
poziomie -80 dB (u mnie), czyli tyle, ile oczekiwałbym od wysokiej klasy
karty dźwiękowej. 92 dB dalej budzi moje wątpliwości. Wszystkie wyniki
pomiarów są tak idealne (np. zniekształcenia harmoniczne 0.0009% - toż to
lepiej niż najlesze wzmacniacze audio za grube pieniądze), że widać, że
pomiar dotyczy tylko cyfrowej częsci karty dźwiękowej. Jest więc
bezwartościowy.

MN