Płyta ASUS M2N32-SLI PREMIUM Vista Edition, problemy dwa

Autor: Karol Mielcarek <karl81_at_tlen.pl>
Data: Fri 17 Aug 2007 - 23:35:01 MET DST

Witam

Niedawno zmieniłem w swoim kompie płyte na model jak w temacie. Płytka
niby zajebista, ilość "features" z początku wręcz przytłaczająca,
także byłem z początku bardzo zadowolony z zakupu. Jednak w trakcie
użytkowania napotkałem na 2 problemy:

-gdy wyłączę w Bios opcje "Show Full Screen Logo" to zarówno przy
włączaniu kompa jak i po resecie w czasie startu mam czarny ekran (a
powinny się przecież pojawić informacje o sprzęcie podczas POST) po
czym pojawia się ekran ładowania Windows. Przy włączonym logo wszystko
jest ok, gdy wcisne TAB informacje sie pojawiaja. Jednak odkad tylko
producenci plyt wprowadzili ta "innowacje" z logo zawsze je
wylaczalem, nie lubie, wiec po prostu pytam czy sytację gdy podczas
POST nie ma zadnych informacji na ekranie mozna uznac za normalna?
Moze nie warto sie tym przejmowac...

-drugi problem jest o wiele powazniejszy. Chodzi o temperature plyty,
ktora wynosi ponad 50 stopni! Dotychczas temperatura plyty utrzymywala
sie w granicach 52-56 stopni, zdjalem wiec lewa scianke obudowy, co
pozwoliło zbić ją do poziomu 42-44 stopni. Niemniej sadze ze jak na
plyte to o wiele za duzo. Co ciekawe temperatura procesora (Athlon 64
3500+) jest dla odmiany wyjatkowo niska, w granicach 25-35 stopni przy
malym obciazeniu.
    Tu jeszcze mam uwage ze oceniajac wyglad tej plyty mysl o tym ze
moze sie ona przegrzewac nigdy nie przyszlaby mi do glowy: wszystkie
kluczowe uklady ujete w solidny system pasywnego chlodzenia (z
namalowanymi sniezynkami :).

Na razie nie uzywam trybu SLI, tylko pojedynczy Geforce 7600GT. Strach
pomyslec o ile jeszcze wzrosnie temperatura jak wsadze drugą kartę.

Z góry dziękuję za wszystkie rzeczowe odpowiedzi.

Karol Mielcarek
karl81@tlen.pl