Re: Płyta ASUS M2N32-SLI PREMIUM Vista Edition, problemy dwa

Autor: Raack <raack_at_o2.pl>
Data: Fri 17 Aug 2007 - 23:59:30 MET DST

On 17 Sie, 23:35, Karol Mielcarek <kar...@tlen.pl> wrote:
> [...]
> użytkowania napotkałem na 2 problemy:
>
> -gdy wyłączę w Bios opcje "Show Full Screen Logo" to zarówno przy
> włączaniu kompa jak i po resecie w czasie startu mam czarny ekran (a
> powinny się przecież pojawić informacje o sprzęcie podczas POST) po
> czym pojawia się ekran ładowania Windows. Przy włączonym logo wszystko
> jest ok, gdy wcisne TAB informacje sie pojawiaja. Jednak odkad tylko
> producenci plyt wprowadzili ta "innowacje" z logo zawsze je
> wylaczalem, nie lubie, wiec po prostu pytam czy sytację gdy podczas
> POST nie ma zadnych informacji na ekranie mozna uznac za normalna?

Na ASUSie M2N32-SLI Deluxe Wifi po wylaczeniu tego logo jest normalny
ekran z POST.

> -drugi problem jest o wiele powazniejszy. Chodzi o temperature plyty,
> ktora wynosi ponad 50 stopni! Dotychczas temperatura plyty utrzymywala
> sie w granicach 52-56 stopni, zdjalem wiec lewa scianke obudowy, co
> pozwoliło zbić ją do poziomu 42-44 stopni. Niemniej sadze ze jak na
> plyte to o wiele za duzo. Co ciekawe temperatura procesora (Athlon 64
> 3500+) jest dla odmiany wyjatkowo niska, w granicach 25-35 stopni przy
> malym obciazeniu.

No. 50 stopni bywa. Te dlugie pipe'y to nie byl najlepszy pomysl.
Podejrzewam, ze chipy sa przez nie podgrzewane z radiatorow na
zasilaniu. Ale 50 stopni to nie przegrzanie. Wyczytalem, ze wedlug
producenta do 70 stopni nie ma powodow do niepokoju. Inne plyty tez
czesto maja powyzej 50.

> Tu jeszcze mam uwage ze oceniajac wyglad tej plyty mysl o tym ze
> moze sie ona przegrzewac nigdy nie przyszlaby mi do glowy: wszystkie
> kluczowe uklady ujete w solidny system pasywnego chlodzenia (z
> namalowanymi sniezynkami :).

Myslalem, zeby skrocic pipe'y i zrobic normalne radiatory na chipach.
I zrobie to jak bede mial czas wyciac odpowiednie radiatory.

> Na razie nie uzywam trybu SLI, tylko pojedynczy Geforce 7600GT. Strach
> pomyslec o ile jeszcze wzrosnie temperatura jak wsadze drugą kartę.

Nie wzrosnie. Mam SLI i temperatura jest taka jak wczesniej, gdy nie
mialem.