Re: Czy BENQ FP93GP nadaje się do pracy nad zdjęciami?

Autor: Darek <chq_at_wp_pl_at_spam.pl>
Data: Fri 17 Aug 2007 - 22:38:57 MET DST

Witam!

=Marcos= pisze:
> Zawodowo zajmuję się fotografią i grafiką. Po 5 latach pracy z Samsungiem
> 753DFX stwierdziłem, że trzeba się przesiąść na LCD, żeby nie katować
> wzroku, nie marnować energii i mimo wszystko jakość monitora nie ta (czerń
> zbyt szara, poza tym mam wrażenie, że jednokolorowe przestrzenie nie są
> jednokolorowe, tzn jakby były lekko plamiste - może to jakiś kurz między
> przednią szybą a kineskopem?).
> Prawdopodobnie kupiłbym coś z matrycą MVA. Dobry wybór? Czy może IPS? Jakie
> są opinie o Benq FP93GP? Jak się on ma np. do NEC 1970NXp?
> [...]

Jesli zawodowo zajmujesz sie grafika to polecam monitory EIZO. Jesli
przekracza to zasoby finansowe to monitory nie na matrycy TN z cala
pewnoscia. Najlepiej wybrac sie do jakiegos duzego sklepu i popatrzec
jak swieca. Nec monitory sa calkiem niezle, ale mimo wszystko to nie to
co EIZO. O Benq nie mam zdania.
Tutaj jest krotki test paru monitorow 20 cali:
http://www.digiton.pl/2007/08/15/test-monitorow-lcd-20/

Poszukaj na forach opinii. Niestety nie mam teraz pod reka adresu, ale
jest osoba ktora zawodowo zajmuje sie dobieraniem monitorow i jej
wypowiedzi sa bardzo ciekawe. Niestety nie pamietam nicka ani adresu
forum, ale pewnie grupowicze pamietaja.

--
Pozdrawiam
Darek