Re: 2 czy 4 GB do laptopa?

Autor: Radosław Sokół <Radoslaw.Sokol_at_polsl.pl>
Data: Thu 16 Aug 2007 - 12:59:18 MET DST

Athum A. pisze:

> OK, ale jakiego kłopotu?

Ciągłej aktywacji.

> Przypominam, że mówimy o IDENTYCZNYCH pc-tach.

Nie ma identycznych pecetów. Wystarczy, że będą miały
bogatszą konfigurację, a lista różniących się samych
numerów seryjnych przekroczy dopuszczalny limit zmian
i system po przeniesieniu zażąda aktywacji, jeżeli
akurat te numery mechanizm aktywacji monitoruje.

> OK, ale co z tego wynika? Coś mogą udowodnić? Jest jakiś obowiązek posiadania
> HDD w systemie?

Nie. Ale prawdopodobne jest, że zanim dowiedziesz tego
przed sądem oskarżony o ukrywanie dysku z pirackim systemem
Ty (albo Twoja firma) będziesz zrujnowany prawdopodobnie.

> Problem polega na tym, że obowiązujące zapisy licencyjne POZWALAJĄ na takie
> zastosowanie. Chyba, że przez ostatnie 3-4 lata coś się w tych zapisach
> zmieniło.

Jesteś prawnikiem, że się tak wypowiadasz kategorycznie?
Ja nie jestem. Jako nie-prawnik nie potrafię też dokonać
wiążącej interpretacji umowy licencyjnej, która jest napi-
sana językiem prawniczym. Ufam zatem w dobrej wierze
oficjalnym interpretacjom Microsoftu jako producenta,
bo jaki mam inny wybór. A tam, gdzie mogę, używam Linuksa.

EOT, bo ani Ty mnie nie przekonasz, ani ja Ciebie.

|                 |  Administrator, Politechnika Śląska    |