Re: Intel czy AMD - zmiana bebechów

Autor: Adramelech <adresu_at_tu.nie.ma>
Data: Thu 16 Aug 2007 - 11:48:16 MET DST

"HawkEye" <HawkEye_WYTNIJ_TO_@gazeta.pl> Odpowiedz na
news:fa04dr$5n3$1@atlantis.news.tpi.pl:

> Inny przyklad-znajomy mial Celerona 300... chodzila na tym riva tnt ...

Mój pierwszy PC, tyle że pokęcony był lekko.

> owszem, divx'y na tym chodzily, ale byla straszna pixeloza i rwanie...

Matrox jakiś, chyba G200, a potem zmieniłem,
Grafa GF2 MX
Divxy chodziły płynnie, o ile dźwięk nie był w AC3.
Różnica w jakości obrazu była powalająca. GF2MX miał obraz tragicznie
beznadziejnie koszmarny. Ale Divxy tu i tu chodziły płynnie.

> wymienilem mu na jakiegos intela-bylo to samo, ale ciutke lepiej.

Pewnie jakieś lipne drajwery, w których nie dział overlay, albo coś nie tak z
DX.

> Nawiazujac jeszcze a propos produktow NVidii, to nawet za czasow GeForce
> trafialy sie kfiotki, ze niby bylo wyjscie na TV, a tak naprawde trzeba
> bylo kombinowac z jakims nieoficjalnym/dodatkowym softem, bo drivery

Nie oficjalnym i w dodatku komercyjnym, płatnym.

> zawsze mialy z tym problemy, albo wrecz tego nie obslugiwaly... Jakosc
> na TV tez byla nedzna. Wspomniana ATI Rage 128 (daaawne czasy) bez
> problemu potrafila obsluzyc strumien video wysylany na TV (s-video out)
> i to w kilku wariantach wyswietlania, jak i ponad standardowej
> rozdzielczosci (1024x768 a nie 800x600), gdzie np. w produktach NVidii
> bylo to albo niemozliwe, albo bardzo klopotliwe (i to wcale nie az tak

Szybko pozbyłem się GF2MX i za krocie(chyba 700zł?)kupiłem Radeon 8500PRO
HIS. Rewelacja. I na TV i na monitorze.

> odlegle czasy, jak piszesz). Mozliwe, ze dzis NVidia poprawila jakosc
> swoich produktow i juz nie tylko 3D jest dla nich takie wazne, ale jakby
> nie patrzec, to to co napisalem powyzej jednak o czyms swiadczy. Dodam,

Jakiś rok temu kupiłem GF6600GT(pełne obaw)i muszę powiedzieć że nie
zawiodłem się. Obraz na monitorze tak jak na R8500, ale na TV znacznie lepiej
niż na R8500. Teraz mam już GF7900GS.

> W dzisiejszych czasach, moze i masz racje-karty osiagnely jednakowa
> jakosc generowanego obrazu, tymbardziej, ze leci to juz cyfrowym
> interfejsem. Inna sprawa, ze nawet gdyby byly jednak roznice, to zeby je
> dostrzec, trzeba bylo by zakupic DOBRY monitor, a nie jakies tanie
> szmelcowate BenQ itp. Bylem kiedys na pokazie NEC i ten sam obraz na
> roznych matrycach potrafi byc naprawde rozny ;) No ale ten, na ktorym
> najladniej bylo to wyswietlane, kosztowal ok 2000zl za 19" ;]

Różnia między matrycami TV z xVA/IPS jest duża, gdy ma się możliwość
porównania jeden obok drugiego(nie licząc kontów).

Pozdrawiam!

--
Piotr Sobolewski