Re: Intel czy AMD - zmiana bebechów

Autor: MadMan <madman15_at_nie-spamo-wac.wp.pl>
Data: Tue 14 Aug 2007 - 14:42:23 MET DST

Dnia Tue, 14 Aug 2007 10:01:53 +0200, HawkEye napisał(a):

> Ocho-znafftza sie odezwal, ktory twierdzi, ze karta dla grafika moze byc
> byle czym, byle by sie monitor dalo podpiac //BUHAHAHAHA
>
> Otoz chocby jeszcze nie w tak dawnych czasach zaden _szanujacy_ sie grafik
> nie spojzalby nawet na produkt NVidii... Zazwyczaj byl to Matrox a w drugiej
> kolejnosci ATI - na dobrym monitorze jakosc generowana przez wszystkie 3
> chipsety bylo od razu widac.

Popraw mnie jeśli się mylę, ale przy wyjściu cyfrowym nie ma to
znaczenia.

> Nie zgdze sie rowniez z tym,
> ze Athlony dwu rdzeniowe sa jakies ulomne-to wlasnie Intel ma kiepski
> podzial/obsluge pamieci cache w swoich wielordzeniowych prockach ;]

Zdaje się że jesteś do tyłu - Intel ma lepszą obsługę cache od AMD. Przy
Dual Core (czyli Pentium 4 dwurdzeniowym) było jak piszesz.

> Co do dual ram'ow, to sprawa jest o tyle smieszna, ze jest to tylko chwyt
> marketingowy i gowniarze czesto sie wlasnie na tego typu wodotryski
> nabieraja- polecam pamiec w jednej kostce, ew. pozniejsza rozbudowe-nie ma
> sensu przeplacac za 2x512 i miec z tego zysk ok 1-2% , a czasami wrecz
> spowolnienie!!!!!

Tak było jedynie przy Socket A. Pentium 4 był bardzo wrażliwy na
przepustowość pamięci właśnie, dla procesorów dwurdzeniowych też jeden
kanał to za mało. Już przy jednordzeniowym AMD K8 wzrost prędkości przy
dualu był zauważalny, aczkolwiek nie jakiś bardzo duży. Przy pracy z
dwoma rdzeniami różnica jest już zdaje się większa.

> Wracajac jeszcze do grafiki-to tak, jakby polecac komus, kto zajmuje sie
> obrobka muzyki to, co jest wbudowane w plyte... HAHAHAHA Moze jeszcze dodaj,
> ze wystarcza mu zwykle glosniczki za 20zl ;) Analogia-grafikowi polecac tani
> szmelc do grafiki i dodaj, zeby nie zwracal uwagi na kalibracje kolorow i
> inne detale, a monitor niech sobie wymieni na jakiegos starego Rubina
> //hahahaha znafftzy... ech...

A przeczytałeś post Beera? Z tego co pisał wynikało, że zajmuje się tym
AMATORSKO, zatem karta graficzna nie będzie krytycznym elementem
zestawu.

--
Pozdrawiam,
Damian Karwot         damian.karwot (at) gmail kropa com