Re: 2 czy 4 GB do laptopa?

Autor: Raack <raack_at_o2.pl>
Data: Wed 15 Aug 2007 - 18:54:30 MET DST

On 15 Sie, 17:48, "beeton" <strze...@wlb.vectranet.pl> wrote:

> Hmm;-) Dziekuje za wypowiedz.
> Nie kupuje laptopa dla szpanu, to nie ma ładnie wygladac.
> Poprostu szukam optymalnego rozwiazania dla mnie, a ze to bedzie moje jedyne
> zrodlo pracy ze tak powiem, stad mam tyle watpliwosci.... Chociazby
> photoshop... wiem jak bywa i jak przy wiekszych plikach potrafi mulic
> komputer.
> Przerazilo mnie bo troche opini negatywnych o 4gm ramu w laptopach
> przeczytalem, dlatego ciagne moze troche na sile ten temat...
> Ale tak naprawde jeszcze nikt nie napisal mi konkretow, dlaczego nie? Co sie
> [...]

Kupowalem w zeszlym roku laptopa i chialem kupic 4 na przyszlosc, bo
jesli kupie dwa to pozniej trzeba by sprzedawac i kupowac znowu nowe
kosci, a chcialem miec spokoj... Pieniadze nie graly roli, ale
ostatecznie kupilem 2. Prosta przyczyna: teraz pisze z laptopa na XP
Pro z RAMdyskiem 512 MB, na tym VMware z chodzacym Windowsem 98SE z
przydzielonymi 160 MB pamieci, maly server HTTP, telewizor, siec wifi,
Word (kilka kilkumegowych dokumentow tekstowych), Access (mala baza z
adresami), duzy program obslugujacy 5 gigabajtowa baze dokumentow,
Adobe Acrobat Pro (30 MB dokument), skaner antyvirusowy, program
monitorujacy hardware i takie tam drobiazgi. Uzycie pamieci: 1440 MB.
Otwieram Photoshopa 7, w nim 30 MB jpg, jako warstwe klade 21 MB jpg,
nastepna warstwa 28 MB tiff, na wszystkich robie kilka filtrow (Len
flare, lighting effect, wyostrzenie, grafic pen...), kazdy layer z
innym stylem. Uruchamiam film avi 980 MB w PowerDVD - leci. Zuzycie
pamieci (sam bylem ciekaw) 1837 MB (scratch disk w RAMie, pagefile
tylko 64 MB). Na co jeszcze te dwa???. Moze Vista by cos z nimi
zrobila...
Innych powodow nie ma. Mozna po prostu kupic i miec, ale za dwa lata i
tak zmienie laptopa, wiec pewnie kupie 4 GB.
Ustawić pagefile na sztywne 2 GB, zdefragmentazyzowac i w razie braku
fizycznej pamieci odwolania do dysku nie beda zauwazalne.