Re: nagrywanie dvd

Autor: Feromon <feromon_at_wp.pl>
Data: Tue 14 Aug 2007 - 01:33:10 MET DST

Użytkownik "ten" <m@m.org> napisał w wiadomości
news:f9qo3n$pao$1@achot.icm.edu.pl...
> Czepiasz się. To były dyskietki kompaktowe

Nie ma czegoś takiego w polskich nazwach przedmiotów jak dyskietki
kompaktowe.
Tak samo jak nie jest pendrajwem pipsztok, klucz usb i inne nazwy wymyślane
przez dowcipnych użytkowników.
CD=Compact Disc= dyskietka kompaktowa jedynie w wolnym tłumaczeniu (lub
raczej dosłownym).
Pamiętamy próby nazwania joysticka manipulatorem, co się poniekąd udało.
To że przyjął się Hard Disc=Dysk Twardy, to nie znaczy, że na dyskietkę
możesz mówić dysk miękki.
Jeżeli chcesz być zrozumiany to nazywaj rzeczy tak, jak się zwyczajowo
nazywają.
Zatem jest
dyskietka = Flopy Disc
napęd dyskietek=FDD
Dysk Twardy=HDD
Płyta kompaktowa (Płyta CD)= CD
Płyta DVD= DVD
Płyta główna=MoBo, Mainboard

itd.
Do szału doprowadzają mnie laptoki, błędy ortograficzne oraz
wprowadzanie jakichś prywatnych określeń na ogólnie znane przedmioty.

Pozdrawiam
Feromon

PS. Pójdę sprawdzić, czy mi nie ryksztosuje w pufrze i holajza się nie
roztrajbowała