Re: Przejsciowka - ATA->SATA - nie dziala!

Autor: Raack <raack_at_o2.pl>
Data: Mon 13 Aug 2007 - 00:56:01 MET DST

On 12 Sie, 14:46, "JeRRy" <jerr...@gazeta.pl> wrote:
> Witam,
>
> Na wstepie przeprosiny za czesciowe dublowanie tematu (pare postow nizej),
> ale bije sie z nim juz 2-gi dzien, puszczaj mi nerwy, a przyznam zalezy mi
> na czasie w rozwiazaniu bolaczki.
>
> Mam problem z dzwiekiem na ASUS P5K (charczy i przeryw co jakis czas).
> Podobno wine ponosi nienajlepsza proteaza kontrolera ATA na tej plycie (a
> dyski mam 2xATA). Sprawe zalatwic mialo zwolnienie tego kontrolera i
> przepiecie sie "przejsciowkami" na SATA. Kupilem 2 przejsciowki SATA i bije
> [...]

Mysle (nic nie wiem na pewno, ale troche postow przeczytalem), ze
plyta ma nieuleczalne wady i nie wyrabia z silnymi kartami w SLI lub
przy mocno przetaktowanym procesorze. Objaw: cuda z dzwiekiem jakie
opisales. Dlatego przenoszenie dyskow moze byc bardzo tymczasowym
lekarstwem. U Ciebie chipset chodzi na krawedzi, no wlasnie czego: bo
nie obciazenia - raczej mozliwosci transferu i dane z PATA go
dobijaly. Nie pomaga nic: karta dzwiakowa na PCI, dodatkowy kontroler
IDE na PCI... Tylko wylaczenie SLI lub zmniejszenie OC. Mysle, ze ASUS
wypusci na to za jakis czas nowy bios. Nie ma wiec o czym pisac.
Te przejsciowki. Odlacz ten DVD. W biosie SATA ustaw jako Enhanced i
IDE compatible czy cos takiego. Do SATA1 (czerwony) podlaczasz dysk
bootujacy ustawiony zworka na master, drugi dysk ustawiony zworka na
slave podlaczasz do SATA 3 (czarny). Upewnij sie, ze te przejsciowki
sa dobrze podlaczone tzn. czy wszedzie jest zasilanie: i w dyskach, i
przejsciowkach i wystartuj. Sluchaj co na to dyski. Jesli po
rozpedzeniu jest takie cyk-cyk i dalej nie slychac glowicy albo nie
slychac glowic w ogole to pewnie zle podlaczona tasma. Jesli glowice
cos tam robia to wejdz do biosu i zobacz czy widac dyski w ustwieniach
kanalow sata.
Jesli to nie pojdzie zostaw tylko dysk na sata1. Jesli go samego
bedzie widac podlacz drugi dysk do sata3 ze zworka na master. Uff...
Nie pisze wiecej, bo pewnie sie uda. Powodzenia.