Re: Czytniki kart - jakie transfery ?

Autor: Mikolaj Tutak <mtutak(a)nixz*net_at_send.no.spam>
Data: Sun 12 Aug 2007 - 22:36:57 MET DST

JeRRy wrote:

> Kupilem cos takiego firmy (krzak :) - "Apacer" - chyba, ze telko, jaj
> nie znam :). Instalacja fizyczna - bezproblemowa. "Widzenie" w

Jedna z lepszych firm "czytnikowych". I wogóle jedna z wiekszych firm
produkujacych sprzet około komputerowy.

> systemie - bezproblemowe. Nawiasem mowiac identyczne zachowanie i
> instalacja, jak dwa razy drozszego chiefteca (ktorego mam w pracy).
> Wrzucilem w niego (Apacera) pierwsza z brzegu do jakiej mam dostep
> karte Kingston'a MMC+ 1GB. Testowo - jakis divix 700MB. Na karte leci
> jakies - 2600 kbytes. Z karty na HDD - 4500 kbytes. Czy to dobry
> transfer, czy lipa (jutro porownam z chiefteckiem) ? No i dlaczego

To zalezy od karty.

> jest roznica Z i NA karte? Ciekawostka. Przy nagraniu filmu na karte
> a pozniej z karty na HDD transfer wystrzelil na (uwaga!) 67000
> kbytes... 50% przelacialo doslownie w pare sekund (!), po czym
> powoli, powoli transfer... opadal az na krancowe 4500kbytes. Co to za
> dziwo ? Jakis bufor ?!?

Pamieć cache. Prze testem odczytu trzebabylo wyjac na chwile karte - pamiec
chache zostalaby zwolniona.

Jesli masz Apacera AE-161 to wyciaga on do 18MB/s na SD i jakoś 16-17MB/s na
CF, zupelnie niezly wynik jak na czytnik < 50zł.

--
pozdrawiam
      Mikolaj