Re: Przejsciowka - ATA->SATA - nie dziala!

Autor: JeRRy <jerry3d_at_gazeta.pl>
Data: Sun 12 Aug 2007 - 22:33:17 MET DST

> Dlaczego nie wykorzystujesz wbudowanego gniazda IDE? Można nie mieć
> zaufania
> do kontrolera firmy JMicron, (---ciach---)

No, bo mam problem z tym kontrolerem.
Lekiem mialy byc przejsciowki.
Skad to sie wzielo - bylo w watku:
"P5K - dzwiek zacina sie" z 6.08.2007 (paredziesiat postow nizej)

Mysle, ze mnie forumowicze ze skory nie obedra, jesli oszczedze
Ci szukania i cytne go raz jeszcze tutaj:

---cytat---
Zlozylem zestaw na mobo ASUS P5K, Quad 6600, 8800 GTS,
Geil ultra 2x1GB, itd. Niestety pojawił się problem z dzwiekiem.
Mianowicie zacina sie (mp3, gry). Wszystko "slychac" dobrze,
ale raz na jakis czas ewidentnie sie zacina. Dzwiek calkiem
zgrabny (wbrew temu co czytalem o audio na mobo asusa)
i nagle - jak z "karabinu maszynowego" przez ulamek sekundy,
moze pol sekundy i znow pieknie przez minute, dwie.
Generalnie ktos malo wyczulony lub dzieciak moglby nawet
"nie uslyszec", jednak ja dostaje szalu. Zauwazylem, ze ma
to miejsce w momencie aktywnosci hdd (chocby zamykanie
przegladarki), ale nie zawsze i to mnie troszke zbija z tropu.
Co ciekawe. Natknalem sie na taki oto post:
http://pclab.pl/forum/lofiversion/index.php/t271825.html
W moim przypadku faktycznie mam 2xHDD ATA zapiete
pod ten jedyny kontroler ATA na mobo. Pytanie zatem,
czy ktos jeszcze mial podobne objawy. Sprawa niby
rozwiazana (w odpowiedzi kolegi na pclab), ale przejsciowka
ATA-SATA = 35zł x 3 (2HDD + DVDR), co daje juz 105zl
(a to, juz polowa ceny normalnego SATA :).

---
---cytat z dzis---
Dopowiem, ze w akcie desperacji i polowicznego poddania sie, postanowilem
wylaczyc dzwiekowke mobo i podpiac SB Live! na PCI. Bez efektu. Znaczy
efekt, taki sam. Dzwiek szarpie, czyli ten kontroler ATA faktycznie sypie
:(.
---

> To też tylko hipoteza.
Raczej podparty wlasnym doswiadczeniem zawod :(
pozdrawiam
JeRRy