Re: Przejsciowka - ATA->SATA - nie dziala!

Autor: MC <m5c_at_go2.pl>
Data: Sun 12 Aug 2007 - 22:55:21 MET DST

Użytkownik "JeRRy" <jerry3d@gazeta.pl> napisał w wiadomości
news:f9nqr1$iou$1@inews.gazeta.pl...

> No, bo mam problem z tym kontrolerem.
> Lekiem mialy byc przejsciowki.
> Skad to sie wzielo - bylo w watku:
> "P5K - dzwiek zacina sie" z 6.08.2007 (paredziesiat postow nizej)

Tak, dzięki, potem przeczytałem. Podejrzenie silnego obciążenia procesora
przez kontroler Microna łatwo sprawdzić. Ale nie ma o tym ani słowa w
wiadomości z pclab ani Twojej. Wydaje mi się to mocno podejrzane,
komunikacja z dyskami zwykle leci po DMA, mało obciąża procesor, najlepszy
dowód, że serwery, których specjalnością jest praca z dyskami wystarczy
postawić na najgorszych kompach.
Możesz to sprawdzić i specjalnie silnie obciążyć kontroler dyskowy.

> Dopowiem, ze w akcie desperacji i polowicznego poddania sie, postanowilem
> wylaczyc dzwiekowke mobo i podpiac SB Live! na PCI. Bez efektu. Znaczy
> efekt, taki sam. Dzwiek szarpie, czyli ten kontroler ATA faktycznie sypie

To dalej żaden dowód. Nie jest jasne dlaczego mocy procesora miałoby
zabraknąć akurat do dźwięku.