Wyciszanie GeForce'a FX5200

Autor: Maciek <kolul_at_o2.pl>
Data: Fri 10 Aug 2007 - 18:49:21 MET DST

Witam!

W swoim komputerze mam kartę Prolink GeForce FX 5200 Ultimate 128MB
(dokładnie taką: http://sklep.benchmark.pl/pelny_10532.html). Jakiś czas
temu zepsuł mi się na niej fabryczny wiatraczek. Kupiłem nowego
Revoltec'a (dokładnie takiego:
http://www.komputronik.pl/Wentylatory_/_modding/Revoltec__akcesoria_do_tuningu/wentylatory_VGA/Revoltec_wentylator_VGA_GF_4Ti_Fx__LED/pelny,id,9223/
), jednak pracuje on strasznie głośno, dużo głośniej niż wcześniejsze,
fabryczne, chłodzenie. Na komputerze nie gram wcale, więc bardzo mi to
przeszkadza. Wpadłem więc na najprostszy moim zdaniem pomysł - spowolnić
kartę i zdać sie wyłącznie na radiator, jednak nie wiem, jak mi się to
uda w praktyce ;)

Obecne ustawienia karty to 250MHz dla GPU i tyle samo dla pamięci. Czy
gdybym programowo zwolnił kartę do ustawień 100MHz/100MHz to byłaby
szansa, że wystarczyłby sam radiator od mojego zestawu chłodzącego?
Niestety nie da sie tego stwierdzić, zanim się nie spróbuje, wiec pytam
osób, które coś takiego już zrobiły. Nie będzie problemów z
przegrzewaniem? I czy nie wystąpią jakieś błędy w obrazie po tak mocnym
spowolnieniu karty?

Z góry dziękuję za pomoc :)

--
Pozdrawiam