Re: raid 0 reinstalacja systemu

Autor: Norbert <noreply_at_reply.no>
Data: Fri 10 Aug 2007 - 15:26:56 MET DST

Dnia Fri, 10 Aug 2007 12:59:31 +0200, Radosław Sokół napisał(a):

> Popatrz: system i programy wczytują się stronicami po 4 KiB.

4 KiB, bo taki jest klaster w NTFS czy dlaczego?
Bo jesli chodzi o klaster to moge go wszak zmienic.

> Co z tego, że RAID 0 odczyta taką jedną stronicę o 40% szybciej,
> skoro zaraz potem głowice lecą nad inny sektor, co trwa tyle
> samo (lub dłużej) co bez RAIDa?

A to nie jest przypadkiem tak, ze jesli system obsluguje sporo mniejszych
plikow, to RAID umie nimi tak zarzadzac, ze pliki mieszczace sie w "pasku",
ktory u mnie wynosi 128KiB, sa lokowane bez dzielenia tylko na jednym z
raidowych dyskow? I wtedy, gdy system chce nagle odczytac wiele malych
plikow (np. podczas ladowania systemu lub startu aplikacji jakiejs
wiekszej, ktora ma sporo malych plikow) to dwa dyski naraz zapodaja te
pliki z realnym transferem x2?

> Realne przyspieszenie wynikające z RAID 0 w stosunku do
> *pojedynczego dysku* w tym zastosowaniu nie przekroczy
> 20%. Dwa *osobne* dyski, nie spięte w RAID, mogą być
> szybsze efektywnie o 60-80% w momencie jednoczesnego
> wykonywania operacji na obu.

Tylko, ze dwoma dyskami nie przyspiesze systemu, bo jedyne co moge to
swapfile dac na drugi dysk. Aplikacji wiekszej tez nie przyspiesze, bo nie
moge podzielic jej skladnikow na dwa dyski.

pozdrawiam,
Norbert