Re: Rozmyta czcionka na monitorze

Autor: Radosław Sokół <Radoslaw.Sokol_at_polsl.pl>
Data: Fri 10 Aug 2007 - 08:27:02 MET DST

ToMasz pisze:

> czy to szczera opinnia czy trolowanie?

Jak najbardziej szczera opinia.

> WWW są zgodne ze "standardem"(złe słowo- wiem) z prze 10 lat. Nie było
> by problemu gdymy nie popularnośc własnie LCD - które marnie wyswietlają
> skalowany obraz.

No i?

> Ja głównie czytam treści ze stron WWW, i nie potrafie nic innego robic
> czytając-Dlatego denerwuje mnie tekst zapełniający 50% mojego monitora.

Ale większy byłby *mniej* czytelny. Weź wydrukuj sobie
coś na kartce A2 na całej powierzchni i czytaj. Nie da
się *wygodnie*. Oko traci naprowadzanie na wiersz,
szczególnie jak jakiś "webmamator" nie ustawi odstępów
międzywierszowych sensownie.

> akceptowalna, dostajemy ze 3lub 4 różne rozdzielczości do których
> naelżało by dopasować tresci wyświetlane na stronie - czy to bardzo
> trudne zeby przeglądarka wybrała najbliższą pasujacą? Czy to bardzo dużo
> pracy dla twórcy strony?

Nie ma sensu dobierać rozdzielczości. Strona ma się po prostu
skalować sensownie w pewnym zakresie rozmiarów okna. To Twój
wybór jak duże okno zrobisz i jakie powiększenie czcionki
ustawisz.

IMHO sensowna szerokość na LCD 19" to około 60% szerokości
monitora, szersza kolumna tekstu jest bardzo niewygodna.
A skoro ma być tyle, to i okno powinno mieć 60% szerokości
wyświetlacza.

PS. Podkreślam: stron się nie optymalizuje (jeżeli w ogóle
się optymalizuje) pod ROZDZIELCZOŚĆ tylko pod ROZMIAR OKNA.

|                 |  Administrator, Politechnika Śląska    |