Re: WiFi contra Bluetooth w domu

Autor: Andre <andrehull_spam_at_poczta_me.fm>
Data: Thu 09 Aug 2007 - 09:30:39 MET DST

*Konrad Kosmowski* wrote:

> W praktyce to wygląda tak, że do tworzenia sieci to się używa wifi,
> BT to jest do łączenia prostych urządzeń (myszka, klawiatura, zestaw
> słuchawkowy, telefon z modemem) - nie do przesyłania większych ilości
> danych.
>
> Transfer BT wygląda zdaje się w granicach 300Kbps dwukierunkowo i
> 700Kbps jednokierunkowo (w specjalnym trybie), zasięg do 10m.

w praktyce wyglada to tak ze siec trzeba postawic na tym co aktualnie
dziala w danym mieszkaniu...

ja musialem przeslac sygnal w bloku przez gruby strop i to byla jedyna
bariera (bez scian) bo odbiornik jest dokladnie pod nadajnikiem i Wi-Fi
nie chcialo dzialac. najpierw probowalem ad-hoc, pozniej z AP i nic.
sygnal zanikal co 5 min.

sprobowalem zatem z BT i jak reka odjal.
uzywam dongli 3mbit na 100m i mam ok 60-70% sygnalu.
inna sprawa ze wystarczy za blisko dongla polozyc komorke i sygnal
zanika ;)

--
pozdrawiam
  Andre