Re: WiFi contra Bluetooth w domu

Autor: Konrad Kosmowski <konrad_at_kosmosik.net>
Data: Sun 05 Aug 2007 - 23:23:27 MET DST

** Paweł <pjurewicz.SKASUJ@gazeta.pl> wrote:

> I mam trzy pytania: 1. jak wyglada w praktyce predkosc laczenia sie i wygoda
> korzystania takiej sieci opartej na BT a tej opartej na WiFi?

W praktyce to wygląda tak, że do tworzenia sieci to się używa wifi, BT to jest
do łączenia prostych urządzeń (myszka, klawiatura, zestaw słuchawkowy, telefon
z modemem) - nie do przesyłania większych ilości danych.

Transfer BT wygląda zdaje się w granicach 300Kbps dwukierunkowo i 700Kbps
jednokierunkowo (w specjalnym trybie), zasięg do 10m.

Czyli do łączenia kompów zdecydowanie wifi.

> 2. troche mnie znajomy nastraszyl, ze WiFi ma mocny sygnal i moge miec
> problemy ze snem (na raku mozgu konczac) - ktos mial jakies tego typu
> doswiadczenia (bole glowy itp.) z WiFi?

Znajomy bzdury wygaduje.

> 3. jesli bym sie zdecydowal na Bluetootha to co polecacie? (nie mam pojecia
> gdzie kupic AP na bluetoothie).

Polecam nie decydować się na BT, to się nadaje do sieci tak samo jak widelec
nadaje się do gry w golfa. :)