Re: 2 dyski w jednym sprzęcie - jak je ze sobą pogodzić ?

Autor: MC <m5c_at_go2.pl>
Data: Sat 04 Aug 2007 - 23:16:30 MET DST

Użytkownik "cOOba" <cooba0@op.pl> napisał w wiadomości
news:f92ip1$l8o$1@news.onet.pl...
> Nie jest wykluczone, że ktoś może uznać wątek, a w zasadzie postawione w
> nim pytanie za więcej, aniżeli trywialne. Jeśli tak jest - tych, którzy
> tak sądzą przepraszam. Zacznę może od początku:
>
> - Płyta MSI KT4V MS-6712
> - Procesor Athlon XP 1700+
> - 512 MB RAM
> - Zasilacz FEEL - 350ATX 350W [o ile ma to znavcze
> - Podstawowy HDD: Seagate Barracuda 7200.7 (80 GB)
> - 2 x DVD-RW [LG & jakiś drugi - nie pamiętam marki, a w tej chwili bez
> podłączenia nie 'wydedukuję']
>
> Nie wiem, co jeszcze konieczne jest w celu wydania diagnozy - gdyby
> [...]

Abecadło: Kontroler dyskowy ma dwa gniazdka w płycie głównej. Do każdego
gniazdka wkładasz taśmę, a do niej dwa napędy, jeden master, drugi slave.
Włożysz dwa jednakowe - nie będzie działać. Co więcej, w niektóre taśmy
musisz włączyć mastera w końcowe a slave w środkowe gniazdko. Odwrotnie może
nie działać.
Masterem lub slavem można być na dwa sposoby. 1) ustawić zworki na cable
select, wtedy napęd będzie masterem w gniazdku końcowym i slavem w
środkowym. 2) wybrać mastera lub slave'a zworkami.
Jeśli pilnując tych reguł wszystko podłączyć (dobrze robić to po kolei,
włączyć jeden, sprawdzić czy jest w biosie, następnie drugi - sprawdzić itd)
powinieneś zobaczyć w biosie oba dyski i napędy optyczne.
Teraz wystarczy wskazać w biosie dysk startowy żeby cieszyć się działającym
komputerem.