Re: najtansza w eksploatacji drukarka laserowa kolor

Autor: MC <m5c_at_go2.pl>
Data: Thu 02 Aug 2007 - 16:07:26 MET DST

Użytkownik "Paweł" <pjurewicz.SKASUJ@gazeta.pl> napisał w wiadomości
news:f8si79$9fp$1@inews.gazeta.pl...
> Przegladalem i porownywalem rozne drukarki i choc nie przepadam za HP, to
> wychodzi mi, ze z tanich drukarek laserowych kolorowych najtanszy w
> eksploatacji jest HP 3600. Co o tym sadzicie? Moze znacie jakas tansza
> drukarke? (nie sa potrzebne zadne wodotrydki, rowniez miesieczne
> obciazenie
> bedzie przecietne, biurowe).

A skąd masz te dane? Porównując zwróć uwagę czy nie trafiłeś na promocję i
na wzorce, bo strony które się liczy w wydajności tonera nie muszą być takie
same. Właśnie wchodzi w życie wzorzec ISO według którego każdy kolor ma
swoją własną wydajność. I to jest koniec w miarę prostego porównywania
kosztów wydruku.
Zwykle najtaniej drukują te o gorszej jakości: Ricohopobne (sam Ricoh,
Nashuatec, Gestetner) niektóre Minolty), Kyocera, która produkuje wałki nie
do zdarcia, Oki. Nieźle wypada Samsung i Lexmark jeśli nie trafisz na modele
w których mieści się tylko mały zasobnik startowy. HP nigdy nie był pod tym
względem w czołówce.