Re: Dylemat zostac przy AMD czy do Intela

Autor: Mikolaj Tutak <mtutak(a)nixz*net_at_send.no.spam>
Data: Wed 01 Aug 2007 - 23:48:06 MET DST

maX wrote:

> Możesz wymienić CPU na 2rdzeniowego s939. Ceny zaporowe, ale dojdzie
> ci kasa za sprzedany stary CPU.

No wlasnie za 300zł kosztujacego A64 X2 3800+ mozna mieć Core Duo 2. DDR
wymieniam na DDR2 prawie bez dopłaty. Zostaje problem z płyta główna - te
pod Intele sa ponad 50% drozsze od odpowiedników na AM2.

> + 2GB DDR czyli muszę wymienić wszystko czyli
>
> Teoretycznie można dostać płytę pod C2D na DDR1, ale to bez sensu
> skoro ceny DD2 są niższe od DDR1

No własnie bez sensu ;-)

> "Tylko" albo "aż" 1MB:
> http://www23.tomshardware.com/cpu_2007.html?modelx=33&model1=883&model2=882&chart=436
> http://www23.tomshardware.com/cpu_2007.html?modelx=33&model1=883&model2=882&chart=425

No ok E4300 z 2MB cache... to moze E6xxx z 4MB cache? Tu roznica wydajnosci
bedzie zapewne juz mniejsza (przy tym samym zegarze). Zreszta E4300 i tak
jest juz dosyc drogie. Potrzebuje tylko fajna plytke do tego. Zeby dalo sie
puscic na FSB 1066MHz zamiast na 800MHz.

> Firewire można mieć w oddzielnej karcie PCI:
> http://www.komputronik.pl/Kontrolery/FireWire_IEEE_1394_/katalog,kat,421%3Aall/
> FW Znajduje się tez w wielu kartach Audigy

Hmmm ok FW+4USB moge sobie zakupic oddzielnie tyle ze to sie zupełnie nie
oplaca finansowo ;-)

> Bez overvoltage'u - tak.

No wlasnie ograniczeniu ciepla i ciszy tez mi zalezy ;-)

> Tak. Analogicznie jak w AMD.

No mialem taka wlasnie nadzieje ;-)

> Zazwyczaj tak. ale czasem występuje efekt "Strap" - podkręcasz, a
> wydajność zamiast rosnąć - spada

Dzisiaj w pracy zmienilem dla E4300 FSB z 800Mhz na 1066MHz i pamieci tak
aby nadal po zmianie pracowały na 667MHz. Czyli z 2x1.8GHz uzyskałem
2x2.4GHz. Efekt strap mam nadzieję nie dotyczy tego przypadku?!

> Jak płyta bez blokady PCI to i inne komponenty podkręcasz. Ale
> większość płyt ma blokadę (którą czasem trzeba jeszcze włączyć w
> biosie)

Hmmm ta plyta to Asus P5B czy jakas taka podobna... ale ja mysle o:
Gigabyte GA-P35-DS3 (Intel P35)
http://www.znak.pl/index.php?cid=327&scid=888&prid=s775GigGAP35DS3
tylko cena raczej przekracza budzet... zreszta C2D E4300 też...

Moze jednak lepiej AMD:
Atlon X2 EE 2800+/4000+ (Brisbane) lub BE 2300/2350 (Brisbane)
+ płyta:
Gigabyte GA-MA69G-S3H (AMD 690G)
http://www.znak.pl/index.php?cid=327&scid=2202&prid=s2GigGAMA69GS3H
AMD wychodzi 200-300zł taniej...

Które AMD X2/AM2 sa najlepsze do OC? Dlaczego Windsor w 0.09nm ma podane
35W, a Brisbane EE 0.065nm 65W, a super energooszczedny Brisbane BE 0.065nm
45W - to jakaś pomyłka w opisach? Zależy mi na 101% stabilnosci i raczej bez
stosowania overvoltage...

--
pozdrawiam
      Mikolaj