Re: Dylemat zostac przy AMD czy do Intela

Autor: maX <aver_at__out_of_spam_interia.pl>
Data: Wed 01 Aug 2007 - 22:28:10 MET DST

Użytkownik "Mikolaj Tutak" <mtutak(a)nixz*net@nospam.com> napisał w
wiadomości news:f8pqsi$rfr$1@atlantis.news.tpi.pl...
> Witam!
>
> Wlasnie musze wymienic moja niezbyt wydajana platforme sprzetową. Obecnie
> posiadam Amd Athlon 64 na S939

Możesz wymienić CPU na 2rdzeniowego s939. Ceny zaporowe, ale dojdzie ci kasa
za sprzedany stary CPU.

 + 2GB DDR czyli muszę wymienić wszystko czyli
> MB+RAM+CPU.

Teoretycznie można dostać płytę pod C2D na DDR1, ale to bez sensu skoro ceny
DD2 są niższe od DDR1

> W przypadku Core Duo dopłacajac 100zł do E4300 zyskuje tylko 1MB pamięci
> cache?!

"Tylko" albo "aż" 1MB:
http://www23.tomshardware.com/cpu_2007.html?modelx=33&model1=883&model2=882&chart=436
http://www23.tomshardware.com/cpu_2007.html?modelx=33&model1=883&model2=882&chart=425

> Jesli chodzi o płyty to pod Athlona jest wybrałem wstępnie Gigabyte
> GA-MA69G-SH3 sporo ponizej 300zł, do Intela nic fajnego i niedrogiego nie
> moge znalezc (nie musi miec grafiki), myslalem o czymć ma iP965, najlepiej
> z IEEE1394 na pokładzie.

Firewire można mieć w oddzielnej karcie PCI:
http://www.komputronik.pl/Kontrolery/FireWire_IEEE_1394_/katalog,kat,421%3Aall/
FW Znajduje się tez w wielu kartach Audigy

> Za intelem przemawia zdolność do OC w zakresie ~50%, z AMD nie wycisne
> więcej niż ~20-25%.

Bez overvoltage'u - tak.

> W przypadku Intela OC jest tylko za pomacą zmiany FSB?

Tak. Analogicznie jak w AMD.

> Zmiana FSB wpływa tylko na prace pamięci (mozna zmienic mnoznik RAM?)

Zazwyczaj tak. ale czasem występuje efekt "Strap" - podkręcasz, a wydajność
zamiast rosnąć - spada

> czy również na inne komponenty?

Jak płyta bez blokady PCI to i inne komponenty podkręcasz. Ale większość
płyt ma blokadę (którą czasem trzeba jeszcze włączyć w biosie)