Re: Czy Chieftec 300W wystarczy pod Pentium Dual Core?

Autor: maX <aver_at__out_of_spam_interia.pl>
Data: Wed 01 Aug 2007 - 14:45:55 MET DST

news:f8prl0$a8s$1@polsl.pl...

> Ja osobiście myślałem nawet o wersji z 4 MiB cache :)

Jeśli różnica wydajnościowa między 1MB a 2MB jest mała, to między 2MB, a 4MB
będzie jeszcze mniejsza :)
Poza tym "pełne" C2D to już FSB 266MHz, więc żeby podkręcić takiego E6300
(7x266) do takiej samej wartości co E4300 / E2160 (9x200) trzeba użyć płyty
zdolnej do zdecydowanie wyżej FSB, a co za tym idzie zauważalnie droższej.
Np. przy podkręcaniu do 2400MHz to w przypadku E4300 / E2160 może być wogóle
płyta bez zdolności overclockerskich - aby tylko obsługiwała FSB 266 (9x266;
przy 2.4GHz nie trzeba jeszcze podnosić napięcia). Aby z E6300 zrobić
2400MHz, trzeba już mieć płytę zdolną do FSB ponad 340MHz (7x342), a więc
znacznie droższą.

> Wiesz... to zależy od zastosowań. W obróbce mediów owszem,
> różnica niewielka. W grach już nie tak różowo, w nowych
> powinna być zauważalna. A w programach biurowych, oblicze-
> niowych, symulacyjnych -- już powinna być całkiem spora.

http://www23.tomshardware.com/cpu_2007.html?modelx=33&model1=883&model2=882&chart=425
http://www.egielda.com.pl/?str=art&id=2906-4
Rzeczywiście *czasem* to już naście %. Ale czasem ~0%
Ale jeśli chodzi o gry, to bez znaczenia czy CPU policzy 80 fps, czy 180
fps, bo znacznie prędzej monitor "obetnie" framerate (60Hz w LCD; w
popularnych CRT w wysokich rozdzielczościach wyżej niż 85/100Hz też się nie
wyjdzie). A jak nie monitor to karta grafiki obetnie framerate poniżej
60fps.

> Piszesz, jakby to była kwestia różnicy ceny między 150 000 zł
> a 200 000 zł. A tu chodzi raptem o 80 zł.

Skoro Michał rozpatruje zostawienie starego zasilacza, a i sam komp to
raczej low-end (najtańszy 2-rdzeń Intela, grafika GF7300) to te 80zł to może
być dla niego całkiem sporo.