Re: Kupno athlona X2 & LCD 19''

Autor: Radosław Sokół <Radoslaw.Sokol_at_polsl.pl>
Data: Wed 01 Aug 2007 - 13:46:59 MET DST

kuba pisze:

> Bo dziala przerazliwie wolno w porownaniu do XP.

Bez przesady. Nie jestem zwolennikiem Visty ale nie posunąłbym
się do stwierdzenia, że na sensownej konfiguracji działa prze-
raźliwie wolno ;)

> Mam giga i to zdecydowanie za malo. Czesto pracuje i gram jednoczesnie, wiec
> majac otwarta przegladarke i Worda w tle czesto chodzi mi gra. W XP nie mialem
> problemu z natychmiastowym minimalizowaniem, a w Viscie komputer mi sie po
> prostu zatrzymuje na 3 sekundy jak robie ALT+TAB. Mialem nadzieje ze X2 czesc
> tych problemow by rozwiazal.

No i to jest błąd sposobu użytkowania po prostu. Znaczy:
sam się pakujesz w problem, którego rozwiązaniem jest albo
zmiana przyzwyczajeń, albo rozbudowa sprzętu. Nie wiem po
co trzymać w tle grę podczas pracy.

Natomiast faktycznie, skoro takie coś robisz, to 2 GiB to
minimum, jeśli nie więcej.

Nie, X2 takiego czegoś nie usunie magicznie najprawdopodobniej.
Musiałbyś przebadać, czy spowolnienia są spowodowane swapowaniem
(i dodanie RAMu pomoże), czy pełnym obciążeniem procesora (co
można poprawić priorytetami albo usunąć drugim rdzeniem).
Ale to znowu będzie dokładanie sprzętu, by poradził sobie z
dziwnym widzimisię użytkownika.

> A te wszystkie 1:1600, 1:2000, 1:3000 to tylko marketingowy belkot? Szkoda. W
> takim razie czy widac roznice miedzy TN Eizo a TN LG?

Jeżeli chodzi o matryce TN, to zazwyczaj bełkot. Chyba, że
ktoś stosuje dynamiczne podświetlenie jakieś. Nowe matryce
TN osiągają 700:1 mniej więcej wszystkie (stare i stosowane
w notebookach: zazwyczaj 300:1).

|                 |  Administrator, Politechnika Śląska    |