Problem z Seagate 500GB

Autor: Thilo <thilo2005WYTNIJTO_at_op.pl>
Data: Tue 31 Jul 2007 - 18:35:12 MET DST

Witam,

Wczoraj stałem się (nie)szczęsliwym posiadaczem nowego dysku Seagate PATA 500GB
(ST3500630A). Z racji tego, że dysk będzie używany w obudowie multimedialnej
obsługującej FAT16 i FAT32 musiałem podzielić cały dysk na partycje (dyski
logiczne) o wielkości ~32GB tak aby możliwy był format FAT32.
Niestety przy tworzeniu przedostatniego (14-tego) dysku logicznego formatowanie
zawiesza się (słychać tylko stukającą głowicę) i po krótkim czasie dysk
przestaje być widoczny. Całą procedurę powtarzałem i problem zawsze występuje w
tym samym miejscu. Partycjonowania dokonywałem używając standardowych narzędzi
Windows XP.

Zapuściłem na dysku Long test z programu SeaTools (for DOS) - znalazł jeden
badsector, ale go "naprawił" i po drugim przejściu Long testu bad sectora już
nie było.

Natomiast raport SMART dostaję taki (czyli nieciekawy):
http://img297.imageshack.us/my.php?image=raportai5.jpg

Czytałem w sieci, że problemy z niektórymi atrybutami SMART mogą być
spowodowane niewydolnością prądową zasilacza, ale nie mam pewności czy tak jest
w moim przypadku. Prawdę powiedziwszy podejrzewam, że dostałem niesprawny dysk -
 co grupowicze sądzą o tym przypadku? Będę wdzięczny za wszystkie sugestie,
ponieważ noszę się z zamiarem odesłania dysku a nie chciałbym odesłać sprawnego.

Mój konfig:
Zasilacz: Chieftec GPS-400
Płyta gł.: Abit NF7-S
Procesor: Athlon 2500@3200XP