Re: Problem z Seagate 500GB

Autor: hype <zzhype_at_op.pl>
Data: Tue 31 Jul 2007 - 23:14:38 MET DST

Thilo wrote:

> Wczoraj stałem się (nie)szczęsliwym posiadaczem nowego dysku Seagate PATA 500GB
> (ST3500630A). Z racji tego, że dysk będzie używany w obudowie multimedialnej
> obsługującej FAT16 i FAT32 musiałem podzielić cały dysk na partycje (dyski
> logiczne) o wielkości ~32GB tak aby możliwy był format FAT32.

Że się tak spytam - skąd ten wymóg, chyba nie przez typ obudowy? ;-) Bo
wolumeny FAT32 to mogą AFAIR bez problemu iść w setki GiB każdy..

> Niestety przy tworzeniu przedostatniego (14-tego) dysku logicznego formatowanie
> zawiesza się (słychać tylko stukającą głowicę) i po krótkim czasie dysk
> przestaje być widoczny. Całą procedurę powtarzałem i problem zawsze występuje w
> tym samym miejscu. Partycjonowania dokonywałem używając standardowych narzędzi
> Windows XP.

Proponuję zatem coś "niestandartowego" spod DOS. Gotowe bootowalne
narzędzia znajdziesz np. na UBCD.

> Zapuściłem na dysku Long test z programu SeaTools (for DOS) - znalazł jeden
> badsector, ale go "naprawił" i po drugim przejściu Long testu bad sectora już
> nie było.
>
> Natomiast raport SMART dostaję taki (czyli nieciekawy):
> http://img297.imageshack.us/my.php?image=raportai5.jpg

Jeśli w/w odczyty są prawdziwe to dysk mimo że nówka (<50 h pracy) jest
IMHO do zwrotu. Jeśli już zaczął realokować sektory poważniejsze
problemy sa tylko kwestią czasu. Na Twoim miejscu żądałbym wymiany na
inny, z "czystymi" odczytami SMART.

Pozdr.

--
Co z robić gdy rząd chce Twojego dobra? Otóż - należy owo dobro jak
najszybciej ukryć!