Re: Seagate porzuca PATA

Autor: Michal Bien <mbien_at_uw.edu.pl.invalid>
Data: Mon 30 Jul 2007 - 17:35:53 MET DST

mario <nielubie@spamerstwa.pl> wrote:

> Oj, widzisz, to jest nie tylko Twoj problem. Ja swietnie sobie zdaje
> sprawe z tego. Tyle, ze to jest kwestia wyboru, np teraz Twojego, by
> nie korzystac z przejsciowek.

            Jak do tej pory doswiadczenie mowi mi ze im mniej takich zabawek
tym mniej problemow. No i jeszcze kwestia ceny - co prawda przejsciowki nie
kosztuja juz 100-150 zl jak kiedys ale i tak jakos glupio wydawac te 30-50
zl na przejsciowke bo producentom uwidzialo sie "zabijemy" PATA.

> PS. Czemu nie zastanowisz sie nad kupnem kontrolera PATA lub PATA/SATA
> na PCI?

            Przyczyna prosta, juz o niej pisalem w poprzenim poscie - malo zlacz
PCI 2.3 w nowych plytach: i tak musze sie zastanawiac z ktorej z obecnych
kart zrezygnowac przy nowej plycie, wiec dokladanie kolejnej nie wchodzi w
gre.

> Hm, zakladajac, ze *jutro* wszyscy rezygnuja z PATA ( w sensie nie
> produkujemy urzadzen ani kontrolerow nie wbudujemy w plyty), to raczej
> nikt nie kupywalby plyt z tym cackiem. To oznacza, ze przy ilosci
> urzadzen z PATA na rynku, przez pewien czas sprzet by tanial.

            Im mniejsza produkcja tym wieksza cena, a dyski to sredni towar do
brania z drugiej reki, w odrozneniu np: od pamieci ktora i tak jest droga
w przypadku SDR czy DDR1.

--
Pozdrawiam, Michal Bien
mailto:mbien@mail.uw.edu.pl