Re: Seagate porzuca PATA

Autor: mario <nielubie_at_spamerstwa.pl>
Data: Sun 29 Jul 2007 - 02:38:25 MET DST

Michal Bien pisze:

> ale przede wszystkim tylko 1 kanal PATA. Mam nagrywarke
> DVDR Benqa 1640, ktorej uzywam ~raz na miesiac, nie mam zamiaru jej
> zmieniac z powodu glupiego interfejsu. Do tego na tym samym kanale DVD-ROM
> uzywany stale do odczytu danych, plyt audio itp. A co z dyskiem PATA? Gdzie
> go podpiac, bo rezygnowac ani stosowac czasami problematycznych
> przejsciowek nie mam zamiaru.

Oj, widzisz, to jest nie tylko Twoj problem. Ja swietnie sobie zdaje
sprawe z tego. Tyle, ze to jest kwestia wyboru, np teraz Twojego, by nie
korzystac z przejsciowek.

PS. Czemu nie zastanowisz sie nad kupnem kontrolera PATA lub PATA/SATA
na PCI?

> Raczej odwrotnie - spojrz co sie dzieje z pamieca SDR, a powoli
> rowniez z DDR1.

Hm, zakladajac, ze *jutro* wszyscy rezygnuja z PATA ( w sensie nie
produkujemy urzadzen ani kontrolerow nie wbudujemy w plyty), to raczej
nikt nie kupywalby plyt z tym cackiem. To oznacza, ze przy ilosci
urzadzen z PATA na rynku, przez pewien czas sprzet by tanial.