Re: Procesor dwurdzeniowy

Autor: Radek <deepsky_at_go2.pl>
Data: Sun 29 Jul 2007 - 19:29:29 MET DST

Norbert napisał(a):
> Witam
>
> Jaka jest roznica w dzialaniu procesorow dwurdzeniowych porownujac Intela i
> AMD? Chodzi mi o wykorzystanie optymalne wielordzeniowosci.
> Czy mozna przyjac, ze w wykorzystaniu ich w malym, domowym serwerze (na Win
> XP) nie bedzie odczuwalnej roznicy jesli kupi sie procesor za podobna
> kwote? Czy raczej ktorys z nicvh bedzie wydajniejszy?

Można uznać, że procesory C2D są lepsze jeśli chodzi o wielordzeniowość
ze względu na współdzielony cache L2. Niestety trudno jest znaleźć
bardziej szczegółowe testy, które by się nie skupiały na tym co zwykle...

Jeśli chodzi o serwer to rozumiem, że chodzi o serwer oferujący usługi
poprzez internet? Przy jakim łączu ponieważ może być tak, że to właśnie
połączenie z internetem będzie wąskim gardłem a nie wydajność procesora.

Pozdrawiam,
Radek