Re: Karta do przechwytywania obrazu analogowa ?

Autor: PAndy <pandrw_cutthis__at_poczta.onet.pl>
Data: Tue 24 Jul 2007 - 20:23:48 MET DST

"Adramelech" <adresu@tu.nie.ma> wrote in message
news:Xns9977B033FFE80adresutuniema@127.0.0.1...

> Masz na mysli inną różnice niż marketing/dekumentacja?

nie, mam na mysli ze nie wiesz czym sie rozni RGB od YCbCr, ze nei wiesz
o bardzo wielu rzeczach ze np konwersja modelu RGB na YCbCr albo w druga
strone oznacza ze mamy do czynienia z 10 - 11 bitoami dla argumentow 8
bitowych jesli nie chcemy utracic jakosci. Ze jest cos takiego jak blad
kwantyzacji i ze jest cos takiego jak ENOB w przetwornikach AD i ze nowe
ukaldy sa po prostu dokladniejsze - to moga byc dla ciebie trywialne
rzeczy ale wszystko zalezy od tego do czego uzywa sie danej karty.

> Bo zawsze da się wmówić frajerstw że bez ciężkich tysięcy nic nie da
> sie
> zrobić?

widzisz - nie rozumiesz ze obraz interlace to obraz o zlozonej
strukturze - ze deinterlacing taki jak mowisz oznacza z reguly utrate
polowy informacji i ze tak naprawde nie jest mozliwe poprawne
deinterlacowanie obrazu jesli nie zastosuje sie algorytmow
wykorzystujacych motion estimation czego nie zrobi sie ot tak w tanim
ukladzie

> Jeżeli różnicy nie widać, to gdzie ta różnica jest?

widac w wielu aspektach obrazu chocby tony, gradienty

> Wiec gdzie ona siedzi?
> Jeżeli materiał tam samo się komresuje, tyle samo bitów idzie... To
> gdzie
> różnica?

w spojnosci obrazu - poczytaj co powoduje oversampling, zwiekszenie
rozdzielczosci przetwornika i o takim magicznym paramterze w
przetwarzaniu AD jak np ENOB

> Ktoś używa takich cudaków?

WMV no o chyba cale windowsy a VC1 to obligatoryjny codec dla blueray,
hddvd i wymagany tez przez wielu nadawcow telewizyjnych ktorzy planuje
szybkie wdrazanie h.264 i vc1 (np dla potrzeb IPTV)

Ogolnie wiem ze podobne do twoejgo podejscie do desktop video
reprezntuje duzo osob i potem sa tego efekty np w internecie gdy calkiem
wartosciowy amatorski film zniszczony jest przez niewlasciwa obrobke.

Gdybys siedzial troche w problematyce DSP, oborbki video to zdziwilbys
sie jak wiele rzeczy waznych jest by uzyskac bardzo dobra jakosc obrazu.