Monitor LCD - zglupialem...

Autor: Mr.Jack <mrjack_at_WYTNIJTOmotocykl.org>
Data: Tue 24 Jul 2007 - 21:53:43 MET DST

Moja narzeczona planuje sobie kupic monitor LCD 19" w miejsce obecnego
Samsunga SyncMastera 753DFX (CRT). Przeczytalem troche materialow nt, miedzy
innymi zapoznalem sie z forum mva.pl i mam spora zagwozdke. Budzet mamy
1500-1600 zl, zakup na raty. Po przeczytaniu sporej ilosci informacji,
wstepny wybor padl na Samsunga 971p, czarnego, glownie ze wzgledu na niezle
parametry techniczne, ladny design i pivot. Jednakze im dalej sie
wczytywalem w opinie o tym modelu, tym wiecej pojawialo sie informacji
sprzecznych.

Widzialem w Saturnie Eizo FlexScan S1901 SHB, jako ze sam mam EIZO crt w
domu i generalnie cenie marke, pomyslalem, ze to moglby byc niezly wybor.
Jednakze prawie nigdzie nie moge znalezc konkretnych opinii nt, a
szczegolnie porownania do innych modeli. W dodatku matryca TN nieco
zniecheca.

Zastanawialismy sie tez nad Samsungiem 931C, ale nie jestem przekonany.
Podobno LG M1917 jest niezly, ale jest w kilku wersjach i nie wiem, ktora z
nich jest ta dobra, a po sprawdzeniu okazuje sie tez, ze takze jest na
matrycy TN. Z kolei na produkty Fujitsu-Siemens pada opinia, ze sa awaryjne.

Ranking CHIPA jeszcze bardziej zamotał sprawę...

Osobiscie uwazam, ze wszystkie monitory LCD maja do kitu grafike jesli
chodzi o filmy i gry, wiec trudno mi oceniac po tym, co widze przegladajac
prezentacje puszczone w takim Saturnie czy innym Media Markecie. A w pracy
siedze przed LCDkami przeznaczonymi dla grafikow, wiec nie ma porownania.

Tak wiec chyba musze prosic o pomoc, bo nawet przejrzenie archiwum grupy pod
tym katem nie przynosi ostatecznego rozwiazania. Zalozenia:
- monitor do filmow, rzadziej do gier, do internetu
- max cena w ratach 1600 zł
- 19 cali i wyzsze, ale nie panoramiczne
- monitor na lata
- najlepiej jak by był pivot
- koniecznie zakup na raty
- ladny design (dla kobiety bedzie wiec...), milo by bylo jak by byla czarna
wersja

Znajdzie sie cos?

--
Jacek "Mr.Jack" Sawicki