Re: zwrot zwalonego sprzetu (prawnie)

Autor: Habeck Colibretto <habeck_at_NOSPAM.gazeta.pl>
Data: Tue 24 Jul 2007 - 13:16:45 MET DST

Dnia 24.07.2007, o godzinie 12.02.11, na pl.comp.pecet, Tomaszek
napisał(a):

> Dokładnie mam teraz taki problem i też z nagrywarką DVD, choć w moim
> przypadku nagrywarka była wymieniana 3 razy na inną i zawsze wracała w
> stanie podobnym

Jaka to nagrywarka i jaki problem?

> Wczoraj nawet byłem u Rzecznika Praw Konsumeta w Warszawie i dostałem
> właśnie dokładnie taką informację jak napisałeś. Ale moim zdaniem taka
> droga postępowania choć teoretycznie słuszna i prawidłowa to jednak jest
> trudna.

Ale identyczna jest w przypadku serwisu. Zresztą to zależy oczywiście od
sklepu, artykuły, producenta. Takie LG wymienia praktycznie na pniu
nagrywarki na nowe (ZTCP door to door). A Benq daje refurby (też door to
door). Więc w przypadku Benq lepiej zabawić się w niezgodność.

> Często inne czynniki ( jak np. słabe nerwy w moim przypadku)
> powodują rezygnację. Musisz po prostu udowadniać, że nie jesteś
> wielbłądem. Nie trudno mi sobie wyobrazić sytuację, że sklep będzie
> nagrywał 10 płytek tylko po to, żeby mu udowodnić, że 3 z tego się
> nagrały poprawnie, więc nie ma podstaw do reklamacji itp. bzdury

Nagrywarka ma nagrywać. IMO jeżeli na 10 płyt 1 nagra się źle i jest to
norma (czyli 10% po prostu nagrywa się z błędem) to należy reklamować po
uprzednim sprawdzeniu, czy to nie wina płyt. Ja po prostu sprawdzam
nagrywarkę w innym komputerze i na innym systemie. Jeżeli problem jest, to
oddaję i tyle.

--
Pozdrawiam,
*Habeck*