Re: zwrot zwalonego sprzetu (prawnie)

Autor: Habeck Colibretto <habeck_at_NOSPAM.gazeta.pl>
Data: Tue 24 Jul 2007 - 08:46:41 MET DST

Dnia 24.07.2007, o godzinie 00.49.14, na pl.comp.pecet, Chiarstic Slide
(aphex) napisał(a):

> chciałem sie zorientowac w takiej sytuacji.
> np. w poniedziałek kupuje nagrywarke dvd,
> niestety nie działa, we wtorek nastepnego dnia
> ide i mowie ze chce by mi od reki wymienili,
> ale mowia ze oddadza na serwis i czekac 2 tygodnie,

Daruj sobie serwis (jeżeli jeszcze nie oddałeś na gwarancji bo jak oddałeś
to już po ptokach) i idź drogą "niezgodności towaru z umową". I tak
będziesz czekał dwa tygodnie, ale w tym przypadku TY decydujesz czy sprzęt
ma być naprawiony, czy wymieniony na nowy.

> czy mam prawo zarzadac wymiany towaru bo
> od poczatku byl nie sprawny

Masz.
Napisz np. coś takiego (wpisując oczywiście na górze swój adres i adres do
kogo się zwracasz (jak we wniosku)) tytułując Zgłoszenie niezgodności
towaru z umową:

"Na podstawie art. 8 ust. 1 ustawy z dnia 27 lipca 2002 r. o szczególnych
warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego (Dz. U.
z 2002r. Nr 141, poz. 1176, ze zm.) proszę o wymianę _tego i tego_
zakupionego w dniu _takim a takim_ na _to i to_ pozbawione wady. Proszę o
ustosunkowanie się do powyższego żądania w ustawowym terminie i przesłanie
odpowiedzi na mój adres.

Opis wady:

To i to nie działa tak i tak."

Zajrzyj oczywiście do podanej ustawy. Ustawowy termin to oczywiście dwa
tygodnie liczone od dnia następnego od daty przyjęcia przez sklep pisma.
Wysłać informację o tym, czy wymienią muszą co najmniej w dniu czternastym
(to ile będzie leciało pocztą to już nie ich broszka). Jeżeli się w
terminie dwóch tygodni nie ustosunkują, to znaczy, że zgadzają się na
wymianę.

> albo powolac się
> że w ciągu 10 dni mam prawo oddac bez podania
> przyczyny.

Jeżeli kupowałeś wysyłkowo. Jeżeli nie, to takiego prawa nie masz.

> jak najlepiej zagrac by dostac odrazu cos na wymiane
> albo zwrot kasy ?

Od razu nie masz szans, jeżeli sprzedawca nie pójdzie Ci na rękę. To tylko
jego dobra wola, że zgadza się na zwrot. Prawo tego nie nakazuje.

--
Pozdrawiam,
*Habeck*