Re: i co dalej zamierzacie?

Autor: Eneuel Leszek Ciszewski <prosze_at_czytac.fontem.lucida.console>
Data: Sun 22 Jul 2007 - 11:54:54 MET DST
Message-ID: <f7v9r8$8a5$1@flis.man.torun.pl>
Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"

"John Smith" 46a1d345$0$16306$88260bb3@free.teranews.com

> Kiedyś doktor prawa

A możesz podać nazwisko itp. dane tego doktora?
Chyba nie będzie się wstydził swojej wypowiedzi. :)

> powiedział mi że handel internetowy nie ma
> ustalonych przepisów Kodeksu Cywilnego, w związku z czym może być
> dodatkowa trudnosć, jeśli pozwiemy firmę do sądu, w ustaleniu jaka była
> cena oferowanego towaru w dniu zakupu. W sumie najlepiej kupować w
> firmach przyjmujących płatności natychmiastowe kartą.

IMO czasami łatwiej internetowo niż w realu, bo to i owo się uzgadnia na piśmie.
Wprawdzie nie jest to pismo papierowe, ale i tak łatwiej. Gdy dochodzi do
sporu -- i tak trzeba zazwyczaj prowadzić ów spór za pomocą listów
poleconych, bo rozmowa w sklepie niekoniecznie jest przyjemna.

> Zdarzyło mi się w zwykłym sklepie, że cena wystawiona była niższa niż
> przy kasie, ale co przeciętny człowiek zrobi? Zanim przyjdzie kierownik
> minie pół godziny. Kierownik się wykręci. Pozwiesz sklep?

Oczywiście nie pozwiesz sklepu o kilka złotych. (czy raczej o trudy
niesienia towaru z półki do kasy i smutki związane z tymi różnicami
cen -- wybrałem to, bo było tańsze, choć mogłem wybrać coś innego)

Są jednak instytucje powołane do kontrolowania i (w razie potrzeby)
karania takich sklepów. A ja ośmielam się twierdzić, że te instytucje
dobrze wykonują powierzone im zadania. :)

Widziałem kiedyś w sklepie ogromne tablice, na których informowano, iż w przypadku
takiej niezgodności cen -- przy kasie zostanie uznana cena półkowa a za karę sklep
wypłaci kupującemu odszkodowanie w wysokości różnicy cen. :) I zazwyczaj od razu
widać, w którym sklepie klienci są dobrze traktowani, a w którym źle.

> Zdarzyło mi
> się też częściej, że cena wystawiona była wyższa niż przy kasie. Nie
> zgłaszajcie tego kasjerce, bo zatrzyma kolejkę na 20 minut, żeby to
> sprawdzić, i będziecie czekać.

Zazwyczaj te problemy przytrafiają się w dużych sklepach, a tam jest kilka kas i kilka kolejek.
Zatrzymanie jednej na 20 minut niczego nie popsuje. I dlaczego aż na 20 minut?

--
   .`'.-.          ._.                          .-.
   .'O`-'      ., ; o.'   eneuel@@gmail.com    '.O_'
   `-:`-'.'.   '`\.'`.'   ~'~'~'~'~'~'~'~'~    o.`.,
  o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. .;. ;. .;\|/....
Received on Sun Jul 22 12:05:05 2007

To archiwum zostało wygenerowane przez hypermail 2.1.8 : Sun 22 Jul 2007 - 12:51:12 MET DST