Re: NCQ -- jak można sprawdzić, czy dysk wykorzystuje NCQ?

Autor: Eneuel Leszek Ciszewski <prosze_at_czytac.fontem.lucida.console11>
Data: Sat 21 Jul 2007 - 00:14:05 MET DST

"qwerty" f7r77v$d3i$1@news.wp.pl

> A od kiedy jak dysk nie wykożystuje NCQ to popsuty sprzęt?

Proponuję kurs czytania i pisania po polsku.
(korzystać)

> Teraz się ośmieszasz.

Być może.

Wyjaśniłem chyba dokładnie, że człowiek w Komputroniku
jednoznacznie odpowiedział (wielokrotnie mówił to samo,
więc o pomyłkę trudno) że taki dysk będzie pracował
z wykorzystaniem NCQ na tak zwanej zwykłej płycie.
Nic tu dodać i nic ująć. Nie ma tu miejsca na wykładnię ;)
czy interpretację. Wypowiedź była jednoznaczna.

Trudno orzec, czy miał rację, czy nie miał, ale łatwo stwierdzić, co mówił.

Wprawdzie pomylił się co do rzekomego nieistnienia mojej płyty (K7M)
na stronie ASUSa, ale to akurat jest łatwe do wyjaśnienia i nijak nie
rzutuje na resztę tego, co powiedział.

> To po cholerę montują płyty z MST? Bez tego NCQ nie działa na dysku. Masz
> poczytaj sobie:
> http://www.intel.com/design/chipsets/matrixstorage_sb.htm

> Wsparcie dla NCQ jest dla Intela >=915. Dla amd chyba od nf4.

Jesteś praktykiem czy teoretykiem?

Teoretyków nie słucham, bo zazwyczaj coś im się plącze (jak expierdowi
Michałowi Kaweckiemu z pełną kopią MFT, z umieszczaniem bootsektorów
pewnym prostym programem, który de facto jedynie wpisywał stosowne
linijki tekstu w 'boot.ini', z terminem MTBF, z zawartością testdisku
itd. -- wszystkich fatalnych wpadek Kaweckiego nie można zliczyć) i nie
biorą [owi teoretycy] żadnej odpowiedzialności za swoje słowa.

Aby było jasne -- nie mam doświadczenia z tymi dyskami. Znam
powierzchownie (że tak to określę) na przykład algorytmy
kolejkowania w tych dyskach i w dawnych SCSI, ustawiania
głowicy, czy czytania w ogóle.

Chętnie bym taki dysk obmacał. W ostateczności bym nawet kupił
do niego płytę z CPU i RAMem. :) Teoretyzowanie z teoretykami
mnie nie bawi. :)

--
   .'O`-'      ., ; o.'   eneuel@@gmail.com    '.O_'