Re: NCQ -- jak można sprawdzić, czy dysk wykorzystuje NCQ?

Autor: qwerty <qwerty01_at_poczta.fm>
Data: Fri 20 Jul 2007 - 22:49:42 MET DST

Użytkownik "Eneuel Leszek Ciszewski" <prosze@czytac.fontem.lucida.console>
napisał w wiadomości news:f7qrl2$lv9$1@flis.man.torun.pl...
> Nie oznacza. I nie oznacza, że działa prawidłowo.

A od kiedy jak dysk nie wykożystuje NCQ to popsuty sprzęt?

> Mowa była o kupnie tego dysku z zamiarem zamontowania tegoż dysku
> i wykorzystywania NCQ, nie zaś z zamiarem wystawienia dysku na wystawie.

Przecież z wyłączonym NCQ też dysk dobrze pracuje.

> Równie dobrze można by rozgraniczać pomiędzy 'działaniem' i 'poprawnym
> działaniem'.

Teraz się ośmieszasz.

> [...]
> musi wspierać NCQ (aby dysk pracował z wykorzystaniem NCQ)
> i o to, czy u mnie taki dysk pracowałby z wykorzystaniem NCQ.
>
> Na pierwsze pytanie uzyskałem odpowiedź przeczącą, na ostatnie twierdzącą.
> Nie ma mowy o nieporozumieniu, bo nie było to powiedziane mimochodem.

> Potrafisz wyjaśnić, czym szczególnym ma się odznaczać płyta, aby
> dysk pracował z wykorzystaniem NCQ? Jaką rolę pełni to coś, co
> rzekomo jest na płycie, a bez czego dysk nie będzie pracował
> z wykorzystaniem NCQ, choć sam obsługuje NCQ? Potrafisz opisać
> ów hard i/lub soft, który musi znaleźć się na takiej płycie?

To po cholerę montują płyty z MST? Bez tego NCQ nie działa na dysku. Masz
poczytaj sobie:
http://www.intel.com/design/chipsets/matrixstorage_sb.htm

Wsparcie dla NCQ jest dla Intela >=915. Dla amd chyba od nf4.