Re: NCQ -- jak można sprawdzić, czy dysk wykorzystuje NCQ?

Autor: Eneuel Leszek Ciszewski <prosze_at_czytac.fontem.lucida.console>
Data: Fri 20 Jul 2007 - 19:28:29 MET DST

"DooMiniK" f7qme3$9a4$1@atena.e-wro.net

> To, że dysk działa nie oznacza, że wykorzystuje technologie NCQ.

Nie oznacza. I nie oznacza, że działa prawidłowo.

Mowa była o kupnie tego dysku z zamiarem zamontowania tegoż dysku
i wykorzystywania NCQ, nie zaś z zamiarem wystawienia dysku na wystawie.

Równie dobrze można by rozgraniczać pomiędzy 'działaniem' i 'poprawnym działaniem'.

Ale aby była zupełna jasność, zapytałem o to, czy płyta
musi wspierać NCQ (aby dysk pracował z wykorzystaniem NCQ)
i o to, czy u mnie taki dysk pracowałby z wykorzystaniem NCQ.

Na pierwsze pytanie uzyskałem odpowiedź przeczącą, na ostatnie twierdzącą.
Nie ma mowy o nieporozumieniu, bo nie było to powiedziane mimochodem.

> SATA na płycie musi obsługiwać dyski z NCQ, żeby można było
> odczuć lepszą wydajność...

-=-

Potrafisz jakimś softem sprawdzić, czy NCQ jest wykorzystywane?

Potrafisz wyjaśnić, czym szczególnym ma się odznaczać płyta, aby
dysk pracował z wykorzystaniem NCQ? Jaką rolę pełni to coś, co
rzekomo jest na płycie, a bez czego dysk nie będzie pracował
z wykorzystaniem NCQ, choć sam obsługuje NCQ? Potrafisz opisać
ów hard i/lub soft, który musi znaleźć się na takiej płycie?

A może potrafisz wskazać płyty, które obsługują/wspierają
NCQ w PATA, nie w SATA.

--
   .'O`-'      ., ; o.'   eneuel@@gmail.com    '.O_'