Re: HP 845 - problem z drukark???????????????????????????????????????

Autor: Radosław Sokół <Radoslaw.Sokol_at_polsl.pl>
Data: Wed 18 Jul 2007 - 13:27:07 MET DST

Speedy pisze:
> OK rozumiem. Na razie sprawdziłem tylko w BIOSie (nie mam siły żeby się
> w ten upał w tym grzebać, otwierać pudło itd.). U rodziców napięcie +5V
> zmienia się w granicach 4,86-4,89V, napięcie +12V jest stabilne 12,09 V.

Trochę nisko to +5. Według normy nie może spaść poniżej 4.75 V.
W praktyce wszystko poniżej 4.90 V to dopraszanie się problemów.

W przypadku wątpliwości jednak konieczne jest potwierdzenie
wyniku jakimś względnie przyzwoitym miernikiem. BIOS może
zawyżać (częściej) lub zaniżać wskazania.

> Sprawdziłem też napięcie na tym drugim komputerze, tym na którym
> drukarka działa poprawnie, także bez otwierania pudła - tym razem takim
> programem Asus Probe. Napięcie +5V jest w granicach 4,892 - 4,919 V,
> napięcie +12V od 11,904 do 12,032V.

Porównywalnie, ale znów -- nie wiadomo, jak się to ma do
rzeczywistości.

> Czyli to napięcie +5V jest wyższe o parę setnych wolta na tym kompie z
> którym drukarka działa - czy to może być ta różnica?

Jak wyżej. Trudno powiedzieć, co jest naprawdę. Poza tym
mogą być jeszcze różne spadki na samym porcie USB, tam
zazwyczaj jest od 0.1 do 0.2 V mniej, niż na linii +5 V.

> OK - postaram się pożyczyć albo i kupić taki kabel. Chyba nie jest

Na początek lepiej pożycz, jeżeli masz możliwość. To tylko
jeden kierunek poszukiwań rozwiązania problemu.

> bardzo drogi? Skoro na allegro tanie kable USB zaczynają się od 1,99 zł,
> to taki lepszy za kilkanaście zł to już pewnie ten firmowy?

Przede wszystkim musi mieć nazwę firmy jakąś i dobry wygląd ;)
(tzn. odpowiednią grubość i sztywność -- gdzieś te skręcone
pary i ekran muszą się zmieścić, zwykłe cienkie kable to
po prostu cztery nieekranowane proste przewody zazwyczaj).
Belkiny mają na opakowaniu ładny rysuneczek jak to skręcone
są przewody i ile warstw ekranu jest pod izolacją. Przewód
taki kosztuje 20 - 30 zł.

> - na allegro są też takie rzeczy jak "aktywny przedłużacz USB" -
> http://www.allegro.pl/item214735521_aktywny_przedluzacz_5_m_usb_2_0.html
> czy to by mogło coś pomóc?

Nie ma żadnych szczegółów opisujących, co to urządzenie
robi, więc jestem sceptycznie nastawiony. Tak, aktywny
koncentrator USB mógłby pomóc, ale zastosowanie go w tym
przypadku jest mniej więcej tak ekonomiczne, jak polowanie
na wiewiórki artylerią okrętową 320 mm...

> - czy takie problemy z napięciem dotyczyłyby też podłączenia przez LPT?

Nie, standard LPT nie dopuszczał kabli dłuższych niż 1.5 m
oficjalnie (pojawiały się dłuższe przewody, ale nie dzia-
łały one z niektórymi drukarkami) i miał znacznie niższą
prędkość transmisji (a więc był mniej wrażliwy na zakłó-
cenia i tłumienność przewodu).

|                 |  Administrator, Politechnika Śląska    |