Re: HP 845 - problem z drukark???????????????????????????????????????

Autor: Speedy <speedy_at_va.pl>
Data: Tue 17 Jul 2007 - 20:56:01 MET DST

Hej

Dzięki za cierpliwość w odpowiadaniu na lamerskie pytania :) to mam ich
jeszcze kilka:

"Radosław Sokół" <Radoslaw.Sokol@polsl.pl> wrote in message

> Chodzi o napięcia podawane przez zasilacz. Cudów nie ma:
> jeżeli na linii +5 V będzie 4.9 V na zasilaczu, to na USB
> nie będzie więcej niż 4.7, może 4.8 V.
>
> Orientacyjnie napięcia zasilania powinny być monitorowane
> w BIOSie płyty głównej, ale one będą mocno niedokładne.
> Prawidłowy pomiar -- multimetrem na wtyczce zasilacza.

OK rozumiem. Na razie sprawdziłem tylko w BIOSie (nie mam siły żeby się w
ten upał w tym grzebać, otwierać pudło itd.). U rodziców napięcie +5V
zmienia się w granicach 4,86-4,89V, napięcie +12V jest stabilne 12,09 V.
Sprawdziłem też napięcie na tym drugim komputerze, tym na którym drukarka
działa poprawnie, także bez otwierania pudła - tym razem takim programem
Asus Probe. Napięcie +5V jest w granicach 4,892 - 4,919 V, napięcie +12V od
11,904 do 12,032V.

Czyli to napięcie +5V jest wyższe o parę setnych wolta na tym kompie z
którym drukarka działa - czy to może być ta różnica?

> Na woreczku zazwyczaj jest napisane, czy jest dla USB 2.0.

Ba, ale woreczka już dawno nie ma, jak mówię ten kabel pracował u rodziców
ze 2 lata co najmniej.

Napisy nadrukowane na kablu:
E200534 Eltop Electronics CM (UL) C(UL) 75°C 28AWGX1P/24AWGX2C Fully Rated
USB

> Jeżeli jest do tego cienki, to *może* pomóc kupno *firmowego*
> przewodu USB 2.0. Na przykład Belkina, rzędu 3 m (nie dłuższy).
> Taki przewód jest gruby i sztywny, ale działa bez problemu z
> dosyć wybrednymi pod tym względem drukarkami HP.

OK - postaram się pożyczyć albo i kupić taki kabel. Chyba nie jest bardzo
drogi? Skoro na allegro tanie kable USB zaczynają się od 1,99 zł, to taki
lepszy za kilkanaście zł to już pewnie ten firmowy?
To jeszcze mam 2 pytania:
- na allegro są też takie rzeczy jak "aktywny przedłużacz USB" -
http://www.allegro.pl/item214735521_aktywny_przedluzacz_5_m_usb_2_0.html czy
to by mogło coś pomóc?
- czy takie problemy z napięciem dotyczyłyby też podłączenia przez LPT? Ta
akurat drukarka HP 845 nie ma tej możliwości ale zauważyłem że na allegro
można kupić nowe stare :) HP 3816 <50 zł bez atramentu (a atrament jest ten
sam co do 845) - i właśnie HP 3816 ma dwie możliwości podłączenia: przez LPT
lub USB. Czy port LPT też jest tak wrażliwy na te minimalne różnice napięcia
zasilania? Szczególnie w przypadku kabla o dł. ok. 3 m?

--
Pozdrovionka
Speedy