Re: karta graficzna z najlepszym skalerem

Autor: PAndy <pandrw_cutthis__at_poczta.onet.pl>
Data: Tue 17 Jul 2007 - 10:42:35 MET DST

<contact_agentedwardfring1@yahoo.co.uk> wrote in message
news:f78tvc$m8f$1@atlantis.news.tpi.pl...

> Chętnie gdybym tylko umiał. Jeśli masz jakiegoś gotowca coby można
> wrzucić
> na Pixel shader 3.0 to wal adres.

hehehe, zrodla masz np ffdshow, teraz tylko sportuj to na DX i
zalatwione ;)
(to ironia bo jakos wielcy sie nie kwapia przy czym miedzy innymi z
powodu oplat licencyjnych a z kolei nie udostpeniaja pelenj specyfikacji
do swoich ukladow i kolko sie zamyka)

> Geforce FX pod Linuxa ma 2 overlaye: jeden tradycyjny sprzętowy i
> drugi
> oparty na shaderach. Mam tę kartę w starszym kompie więc informacja
> pewna -
> pod Xv zgłaszają się oba overlaye. Z tego co ludzie mówią lepszej
> jakości
> obraz daje ten co działa na zasadzie pixel shaderów. Pewnie dlatego
> usunięto stary overlay z GF6 i późniejszych i zostawiono tylko ten
> shaderowy. ATI wcześniej wycieło starego overlaya w radkach od 9500
> nazywając nowy overlay videoshader.

overlay jest sprzetowy anakaldek programowych robionych nie shaderem
tylko blitterem to mozesz miec wiele - tak wlasnie dziala w DX VMR ktory
wykorzystuje funkcje 2D i 3D do wyswietlanai video, mieszania z textem i
grafika.

> No właśnie. Im więcej tapów tym lepszy obraz? Ile tapów mają GPU o
> których
> pisałem? Z tego co wygrzebałem to:
> ostatni matrox parhelia ma 4x4 tap filtrowanie bicubic
> radek 9000 ma 4x4 tap, o późniejszych nic nie wiem
> geforce256 -geforceFX ma 5x3 tap
> geforce6 i późniesze włacznie z GF8 to 5x4 tap high quality

tak, tap to ogniwo filtru im wiecej tapow tym wiecej probek sklada sie
na wynikowy piksel - profesjonalne skalery video maja od kilkunastu do
kilkudziesieciu tapow

> Wiem radki od 9500 i geforce od FX tak mają. S3 chrome też.

zgadza sie, np w media player classic masz zaimplementowane skalowanie
na PS, zreszta jest dostep w playerze do okna edycji kodu PS i mozna ten
kod dynamicznie modyfikowac i zmieniac

> Trochę się bawiłem mplayerem pod linuksem. Okazał się, że filmik jest
> nagrany z dużymi kwadratami. Wystarczyło zmniejszyć rozmiar o połowę,
> potem zlecić karcie wykonanie sprzetowego scalingu. Teraz już jest
> ładnie.

byc moze ale jesli wynikiem tzw blokow jest duza kompresja to powinno
zastosowac sie deblocking na poziomie dekodera.