Re: karta graficzna z najlepszym skalerem

Autor: <contact_agentedwardfring1_at_yahoo.co.uk>
Data: Sat 14 Jul 2007 - 00:21:56 MET DST

PAndy wrote:

> <contact_agentedwardfring1@yahoo.co.uk> wrote in message
>
> to szukaj karty z mocna i wydajna architektura gdzie mozna sobie napisac
> program i odpalic na GPU

Chętnie gdybym tylko umiał. Jeśli masz jakiegoś gotowca coby można wrzucić
na Pixel shader 3.0 to wal adres.

> Nie, overlay/hardware scaling - mialy juz karty 2D, np TSENG ET6000
> ktory jako jeden z niewielu (a moze i jedyna) kart posiadal 2 overlay'e

Geforce FX pod Linuxa ma 2 overlaye: jeden tradycyjny sprzętowy i drugi
oparty na shaderach. Mam tę kartę w starszym kompie więc informacja pewna -
pod Xv zgłaszają się oba overlaye. Z tego co ludzie mówią lepszej jakości
obraz daje ten co działa na zasadzie pixel shaderów. Pewnie dlatego
usunięto stary overlay z GF6 i późniejszych i zostawiono tylko ten
shaderowy. ATI wcześniej wycieło starego overlaya w radkach od 9500
nazywając nowy overlay videoshader.

> z reguly sprzetowo robiona jest:
> konwersja przestrzeni kolorow (YCbCr na RGB)

To wiem.

> skalowanie (zalezy od klasy karty - kilku-kilkunasto tapowy scaler)

No właśnie. Im więcej tapów tym lepszy obraz? Ile tapów mają GPU o których
pisałem? Z tego co wygrzebałem to:
ostatni matrox parhelia ma 4x4 tap filtrowanie bicubic
radek 9000 ma 4x4 tap, o późniejszych nic nie wiem
geforce256 -geforceFX ma 5x3 tap
geforce6 i późniesze włacznie z GF8 to 5x4 tap high quality

> Obecnie coraz czesciej to o czym piszesz robi sie na PS (wlascwie
> minimum to PS2.0 a zalecane to PS3.0)

Wiem radki od 9500 i geforce od FX tak mają. S3 chrome też.

Trochę się bawiłem mplayerem pod linuksem. Okazał się, że filmik jest
nagrany z dużymi kwadratami. Wystarczyło zmniejszyć rozmiar o połowę, a
potem zlecić karcie wykonanie sprzetowego scalingu. Teraz już jest ładnie.

--
contact_agentedwardfring1(at)yahoo(dot)co(dot)uk is spamer
contact_agentedwardfring1(at)yahoo.co.uk is spamer