Re: Celerony M 440 i 520, a wydajność ?

Autor: Radosław Sokół <rsokol_at_magsoft.com.pl>
Data: Mon 16 Jul 2007 - 16:42:46 MET DST

Radek D pisze:
> To będzie desktop-replacement więc te 60 minut styknie - na jeden
> wykład starczy ;-)

To w takim razie po co notebook, skoro ma być desktopowy?
A skoro jednak chcesz go w jakimś ograniczonym zakresie
nosić to Ci mówię z doświadczenia -- 100 minut to jest
malutko i szybko chce się, by komputer działał tak ze
trzy godziny co najmniej na baterii. Szczególnie, że
w zastosowaniu "maszyna do pisania" aż się prosi siąść
gdzieś na werandzie, wygodnym fotelu czy w łóżku i
spokojnie pisać, nie zerkając non-stop na wskaźnik
nałądowania.

Poza tym pamiętaj, że cena notebooka wydaje się atrak-
cyjna przy zakupie, ale wszystkie naprawy nie objęte
gwarancją oraz rozszerzenia w czasie użytkowania czy-
nią ją nieco mniej ciekawą. Desktop jest tańszy w
eksplatacji (poza tym za 2500 zł można mieć naprawdę
fajny zestaw dzisiaj).

> Eee tam Simsy 2 na GF 5200 działają a to jest pewnie ze 2-3 razy szybsze.

Nie wiem, nie znam się. Pamiętaj, że to jest zintegro-
wana grafika korzystająca z systemowego RAMu. Na moim
niezależnym Radeonie 9000 Mobile Sims 2 działa ledwo
ledwo przyzwoicie. Owszem, nie ta generacja, ale za to
własny, osobny VRAM.

> Tu bym się średnio zgodził - generowanie skomplikowanej, dynamicznej
> stronki na starszym sprzęcie (tak około 500MHz) jest zauważalnie
> wolniejsze niż na takim 1,5GHz.

Owszem. Ale nie zawsze trzeba wchodzić na takie strony.
Nie bój się jednak, że ten Celeron wydajnościowo będzie
w klasie procesorów 500 MHz...

> Bo ja zawsze omijam wszelkie testy low-endowego sprzętu i czytam tylko
> middle i high-end ;-) no i za bardzo nie orientuje się czego można
> oczekiwać po tej klasie sprzętu.

Ja generalnie odradzam notebooki z niższej klasy. Ani to
maszyna przenośna, ani stacjonarna. Jakość wykonania też
marnawa, bo najtańsze materiały idą. Fajne notebooki zaczy-
nają się gdzieś w zakresie 3000 - 3500 zł.

|                 |  Administrator, Politechnika Śląska    |